xp naar w7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ubbieman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2014
Hallo.

Wil xp vervangen door w7 alleen het geval wil dat als ik hem via de cd wil op wil laten starten dan lukt het niet.
Normaal komt er te staan of je hem via de cdrom wil op starten, druk op een knop maar dit verschijnt dus
niet in het scherm daarna start de pc weer op met XP. Heb dit al een paar keer
herhaald maar het wil maar niet lukken. Als de pc op gestart is en ik kijk in windows verkenner dan staat
die windows 7 cdrom niet vermeld bij de dvd station. Wie weet hoe ik dit anders nog kan oplossen om zo w7 erop
te kunnen zetten.

Greetz Ubbieman :D

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Wel de boot volgorde goed gezet dus de dvd speler als eerste?

Ik weet dat :)

Je moet ten eerste aan de voorwaarde voldoen voor w7 !!!!

En ten tweede, nattuurlijk dat je via de verkenner van windows xp geen win7 cdrom ziet, je moet dat anders installeren :)
Zal het zo even uitleggen!

1) Zorg ervoor dat die cdrom van win7 in de cdrom speler steekt.
2) Start u computer opnieuw op en blijf op F12 drukken nu kom in het systeem
3) Daar kies je voor cdrom installeren (weet de naam niet meer)
4) Nu moet je enkel de stappen volgen die dat op je scherm komen!

--> Bij stap 2 weet ik niet percies welke knop je moet indrukken kan ook F2 of F11 zijn! (lang geleden dat ik nog eens een windows pc heb moeten upgraden naar een nieuwere versie van windows)
In ieder geval, je moet er voor zorgen dat je pc juist is opgestart voor die 2e stap. M.a.w je klikt op de knop en je blijft hele tijd op die F12 drukkken... Automatisch wordt je dan doorgestuurd naar scherm waar je van alle opties kunt kiezen. Bv: computer in vielilge modus opstarten....

Ben je mee?
--> vragen kun je steeds privé stellen.
Als het niet lukt, ga ik straks wel zelf even kijken naar mijn eigen pc, van waar je de win7 cd kunt installeren!

Laatst bewerkt door een moderator:
Was vergeten te vertellen dat de cdrom wel muziekcds ziet, of heeft dat er niks mee te maken?

Ubbieman

Kan het zijn dat win 7 op een dvd staat,en dat de cd-rom dat niet kan lezen?

Gr Rama

Hoi,

Muziek ziet hij wel maar heb je misschien nog een dvd met een game of programma wordt deze wel gezien in de verkenner en de win 7 origineel of gedownload?

Hi

Is origenele w7 en het is een dvd-rom, spelletjes en programmas ziet die wel.

Greetz :D

Hoi,

Nog een pc in huis of in de buurt om even te kijken of daar de dvd wel gezien wordt in verkenner wordt hij daar wel gezien ben ik toch bang dat de speler van je niet helemaal tof is

xp naar win7

Hi,

Op andere pc leest die hem wel. Vreemde zaak want muziekcds leest die wel.

:D

Hoi,

Dan wordt misschien tijd om het van usb te proberen hier wat leesvoer maar moet je wel een usb stick hebben

xp naar win7

Hi,

Bedankt voor de info ik ga het door nemen, en kom erop terug.

Thanx :thumb:

Daar hebben we tegenwoordig de "Windows USB/DVD Download Tool" voor. Toegegeven, de meest misleidende naam ooit voor een programma. Het ding download niks. Je wijst simpel naar je DVD of ISO met Windows 7 / 8 / Server 2008 / Server 2012 en geeft aan dat je die op USB wilt hebben. Tooltje kopieert alles netjes en maakt de stick bootable.

Heb je in de bios je dvd drive wel als eerste opstart gezet.
Heb je wel een volledige versie van win7 dus geen upgrade versie.
Anders je dvd misschien beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan