Help!
ik heb Windows XP Pro geinstalleerd. En ik zit met twee problemen;
- Vista Boot Pro is geïnstalleerd (versie 3.3). Als ik het programmaatje wil opstarten krijg ik de melding: VistaBootPro has detected that you have not performed a backup of your BCD registry. You will be redirected to the Backup BCD Registry screen for further options.
Dan kom ik in het BCD Registry Backup/ Restore Center. Maar wat moet ik hier? Ik wil dat dat programmaatje werkt. Want alleen XP wordt nu opgestart en Vista niet. Ik krijg ook niet de keus. Terwijl bij de instellingen staat dat dat keuzescherm er 30 seconden lang zou moeten staan.
Ik heb echt geen idee wat ik met Boot Pro moet doen om Vista weer aan de praat te krijgen...
- Op XP Pro is het scrollen en verplaatsen van schermpjes een ramp, dat gaat heel erg schokkerig en langzaam. Alsof het een spel is die je videokaart niet trekt. Resolutie staat op 1680 X 1050 voor mijn 22'' monitor (maakt overigens geen verschil op welke ik hem zet bij alle resoluties is het zo sloom). 32 bits.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zou wel ontzettend zonde zijn als Vista verloren is!
Dit komt hoogswaarschijnlijk omdat je jouwn videokaart drivers nog niet hebt geinstalleerd op XP
Welke videokaart heb jij?
als je er een van nvidia hebt kun je hier de drivers vandaan halen,
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
ati kaarten heb ik geen idee,, heb zelf ooit eens gekloot maar heb hem niet goed aan de praat gekregen

uiteindelijk via helpmij wel,, dus als je een ati kaart hebt zal je moeten wachten op reactie van iemand anders..
Als je geen idee hebt hoe je erachter moet komen.. meld het dan ff
dan help ik je er wel mee verder
Over vista boot pro is het opzich simpel,, je hoeft geen backup te maken maar word wel aangeraden.
ga naar system bootloader, vink daar windows vista bootloader aan... en druk op install..
daarna ga je naar os entries... daar zie je als het goed is windows vista en XP staan...
klik daar op vista en dan Set as default.. tenminste ik neem aan dat je standaard vista wilt hebben?