XP naast Vista op één PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Hee,

aangezien veel spellen gewoon ronduit slecht draaien op Vista, wil ik ook nog XP. Dat ik bij opstarten gewoon kan kiezen tussen Vista of XP. Ik draai nu dus op alleen Vista. Ik las op het forum dat het niet verstandig is om te doen, is dat zo? Dan doe ik het namelijk niet ik wil geen gekloot.

Ik heb nog wel een XP kast staan, maar ik heb slechts één internetkabel hierboven (modem staat beneden) en maar één scherm. Dus dat wordt denk ik lastig.

Bedankt,

Victor

makkelijk
ik heb het zelf ook een dualboot xp/vista ik durfde in het begin ook niet maar allles valt te ''herstellen'' laat ik het anders zeggen de kans is klein dat er iets mis gaat maar de dualboot scherem kan je zelf wel erg fijn instellen, maarja het zou makkelijker zijn als je eerst xp had en dan vista erop gooit maar volgens mij moet dat geen probleem zijn

Bedankt voor de reacties! Ik ga zo snel mogelijk windows XP aanschaffen en hem erbij zetten. Als het gelukt is meldt ik dat hier even:thumb:

Help!

ik heb Windows XP Pro geinstalleerd. En ik zit met twee problemen;

- Vista Boot Pro is geïnstalleerd (versie 3.3). Als ik het programmaatje wil opstarten krijg ik de melding: VistaBootPro has detected that you have not performed a backup of your BCD registry. You will be redirected to the Backup BCD Registry screen for further options.
Dan kom ik in het BCD Registry Backup/ Restore Center. Maar wat moet ik hier? Ik wil dat dat programmaatje werkt. Want alleen XP wordt nu opgestart en Vista niet. Ik krijg ook niet de keus. Terwijl bij de instellingen staat dat dat keuzescherm er 30 seconden lang zou moeten staan.

Ik heb echt geen idee wat ik met Boot Pro moet doen om Vista weer aan de praat te krijgen...

- Op XP Pro is het scrollen en verplaatsen van schermpjes een ramp, dat gaat heel erg schokkerig en langzaam. Alsof het een spel is die je videokaart niet trekt. Resolutie staat op 1680 X 1050 voor mijn 22'' monitor (maakt overigens geen verschil op welke ik hem zet bij alle resoluties is het zo sloom). 32 bits.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zou wel ontzettend zonde zijn als Vista verloren is!

Laatst bewerkt:
Help!

ik heb Windows XP Pro geinstalleerd. En ik zit met twee problemen;

- Vista Boot Pro is geïnstalleerd (versie 3.3). Als ik het programmaatje wil opstarten krijg ik de melding: VistaBootPro has detected that you have not performed a backup of your BCD registry. You will be redirected to the Backup BCD Registry screen for further options.
Dan kom ik in het BCD Registry Backup/ Restore Center. Maar wat moet ik hier? Ik wil dat dat programmaatje werkt. Want alleen XP wordt nu opgestart en Vista niet. Ik krijg ook niet de keus. Terwijl bij de instellingen staat dat dat keuzescherm er 30 seconden lang zou moeten staan.

Ik heb echt geen idee wat ik met Boot Pro moet doen om Vista weer aan de praat te krijgen...

- Op XP Pro is het scrollen en verplaatsen van schermpjes een ramp, dat gaat heel erg schokkerig en langzaam. Alsof het een spel is die je videokaart niet trekt. Resolutie staat op 1680 X 1050 voor mijn 22'' monitor (maakt overigens geen verschil op welke ik hem zet bij alle resoluties is het zo sloom). 32 bits.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zou wel ontzettend zonde zijn als Vista verloren is!

Dit komt hoogswaarschijnlijk omdat je jouwn videokaart drivers nog niet hebt geinstalleerd op XP
Welke videokaart heb jij?
als je er een van nvidia hebt kun je hier de drivers vandaan halen,
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

ati kaarten heb ik geen idee,, heb zelf ooit eens gekloot maar heb hem niet goed aan de praat gekregen:P uiteindelijk via helpmij wel,, dus als je een ati kaart hebt zal je moeten wachten op reactie van iemand anders..

Als je geen idee hebt hoe je erachter moet komen.. meld het dan ff
dan help ik je er wel mee verder

Over vista boot pro is het opzich simpel,, je hoeft geen backup te maken maar word wel aangeraden.
ga naar system bootloader, vink daar windows vista bootloader aan... en druk op install..

daarna ga je naar os entries... daar zie je als het goed is windows vista en XP staan...
klik daar op vista en dan Set as default.. tenminste ik neem aan dat je standaard vista wilt hebben?

Laatst bewerkt:
Hee Marco,

bedankt voor je reactie. De driver van Nvidia downloaden heeft het grafische probleem helemaal verholpen. Ik moet dat ook voor geluid doen denk ik? Ik krijg namelijk ook nog geen geluid.

Verder zit ik nu weer op Vista, echter krijg ik geen dualboot scherm en start nu dus alléén Vista op en kan ik niet meer in XP komen. Hoe los ik dat op?

Ik heb bij Systeemeigenschappen> Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen aangevinkt: Lijst met besturingssystemen 30 seconden weergeven. Maar hij geeft helemaal geen lijst weer.

Ik heb bij System Boot Loader bij de installatie o.a. aangevinkt: System bootloader install options: All drives. Die had ik aangevinkt. Ik kon ook System Partition of Specific Drive. In de lijst bij Manage OS Entries staat ook alleen Vista in de lijst.

Heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
@DorCoWie zegt dat die een nvidia geluidskaart heeft?

@topgear
Welke geluidkaart heb je ?
Mischien kun je vistabootpro weer instaleren op vista...
ga je weer naar Manage os entries...
Dan onderaan Ad new os entry, Noem hem windows XP
bij OS type doe je Windows Legacy
en bij Drive doe je de drive waar XP op staat;)

Ik hoor het wel van je!

Groetjes!

Hij denkt zeker dat hij een Nforce Chipset heeft .......
Voor een gokje denk ik : Realtek HD audio

AC/97 xD haha
denk ik :P

maar als je een nvidia videokaart hebt hoef je nog geen nforce chipset te hebben;)
zou hij moeten snappen met z`n nvidia avatar haha(A)
nee maar moet topgear maar even vertellen wat die heeft...

Hey,

ik heb een Nvidia Geforce 8500GT. De naam Realtek komt me erg bekend voor. Ik ga die driver downloaden zodra ik in XP kan komen. Het truukje met New OS entries is helaas niet gelukt, ik krijg nog steeds geen dualbootscherm.

Error.jpg

Groetjes en bedankt,

Victor

Laatst bewerkt:
Hey,

ik heb een Nvidia Geforce 8500GT. De naam Realtek komt me erg bekend voor. Ik ga die driver downloaden zodra ik in XP kan komen. Het truukje met New OS entries is helaas niet gelukt, ik krijg nog steeds geen dualbootscherm.

Groetjes en bedankt,

Victor

Hallo ,
ik had dit ook altijd bovendien is naar mijn mening met Vistabootpro niet te werken veel ste ingewikeld !
daarom heb ik een ander tooltje !

Welk tooltje heb jij, BluRay?

Ik heb trouwens wel een dualbootscherm. Als ik op Windows XP Pro wil starten zegt hij o.a. dat het besturingssysteem niet gestart kan worden, mogelijk door een recente softwarewijziging of fout.

Laatst bewerkt:
Welk tooltje heb jij, BluRay?

Ik heb trouwens wel een dualbootscherm. Als ik op Windows XP Pro wil starten zegt hij o.a. dat het besturingssysteem niet gestart kan worden, mogelijk door een recente softwarewijziging of fout.

Dat klopt omdat de bootlaoder is verwijdert Door vista ik gebruik EasyBCD 1.6 Heel simpel gewoon Xp uit de lijst verwijderen en er opnieuw inzetten en hij doet het :)

XP Start dankzij jou programmaatje BluRay! Dankjewel.

Het enige waar ik volgens mij nog mee zit in XP is het geluid. Ik heb geen idee welke geluidskaart ik heb. Bij apparaatbeheer zie ik bij; Besturing voor geluid en spelletjes ''Realtek High Definition Audio'' staan. Volgens mij is het een Realtek 6.00.0001.5377 . Maar waar vind je die driver?

Dxdiag:

Geluid2.jpg

Laatst bewerkt:
gebruik anders everest van lavalys om achter je geluidskaart aan te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan