XP naast Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
:eek:Hoi

heb nogal probleempje heb windows vista home edition zonder recovery cd wel een recovery partitie ik wil xp in een duel boot met vistaboot pro en zo het lukt me al we aardig:shocked:
alleen ik krijg de foutmelding als ik in het boot menu windows xp wil opstart en hij zegt dat er iets mist ik heb al geprobeerd om de bestanden van de xp cd te haalen en te kopieren maar het lukt neit heeft iemand een oplossing dankje:cool

mijn oplossing voor dual boot

Wat ik gedaan heb is het volgende:
Ik heb de 2 bestanden ntldr en ntdetect.com van een andere WindowsXP-pc gekopieerd en in mijn Windows XP map gezet. Toen deed hij het nog niet.
Vervolgens in Vista ook VistaBootPro geïnstalleerd (de eerste keer moest het in Xp om Vista weer terug te krijgen), het oude Windosw XP in VistaBootPro verwijderd en vervolgens Manage OS gedaan. En daarna werkt mijn dual boot goed.

Succes
Annemieke

Hallo allemaal,

allereerst bedankt voor alle nuttige tips die ik heb kunnen lezen.

Mijn probleem is het volgende:

Ik wil ook graag XP installeren naast de Vista versie die reeds op mijn laptop staat.
Wat ik ook doe, het lukt mij niet om de XP installatie te starten. Ook al stel ik in de bios in dat hij moet booten vanaf cd/dvd, start toch Vista weer op :mad:

In andere pc's boot de dvd wel, maar alleen niet op de laptop met Vista.
De boot volgorde aangeven in de bios of met F9 mag niet baten.

Komt dit iemand bekend voor of heeft iemand een tip?

Alvast bedankt !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan