XP nast Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter sucre
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo, omdat ik graag age of empires II online wil spelen via LAN, wat op XP wel lukt en op vista niet zou ik graag windows XP ook willen installeren.

Ik dacht zo ik plaats een 2e hardeschijf 40 GB ik installeren hele pc flipte, wilde niet meer opstarten. Dus ik Vista geherinstalleerd. Heb ik iest verkeerd gedaan?

Nu is mijn vraag hoe kon het dat hij mijn vista ineens niet mer kon zien op mijn hardeschijf terwijl het niet is verwijderd en kan ik Windows XP ook op dezelfde harde schijf installeren en zo ja hoe?
Dan krijg ik bij het opstarten wel de vraag welk besturingssysteem ik wil starten dat is geen probleem.

Alvast bedankt.

http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

net in een ander topic toevallig ook langs gekomen.
voor deze link moet vista al geinstalleerd zijn! anders werkt het anders.

edit: iemand was me voor met de link, maar mijn is iets korter om te lezen :p
en bij die link is het net andersom, xp is al geinstalleerd!

Laatst bewerkt:
Ik heb vista al geïnstalleerd ga het even lezen:
bedankt

met die tweede link van mij en die van compudoc moet goed gaan komen..

succes:thumb:

Bij dat bestand downloaden, moet ik de primary of die andere versie hebben, ik heb vista dus als eerste geïnstalleerd.

primary of mirror?
maakt niet uit! ze bedoelen vanaf welke server gedownload moet worden.

gewoon de primary dus (of de mirror mag natuurlijk ook :p)

Vandaar er stond ook dezelfde bestand op mijn pc was er eigenlijk dus ook al achter;)

Ik had dus eerst Vista ik was begonnen met de installaie partitie kiezen, dan zet hij de eerste besanden op de hardeschijf,maar daardoor gaa de visga boot stuk zeg maar, herstart xp cd de computer dan krijg ik de fout geen besturingssysteem geinstaleerd. Ik dus via cd opstarten krijg je dezelfde procedure, kortom ik denk niet dat je xp naast vista kan installeren maar wel vista naast xp(dus xp eerst dan vista).

Doe ik iets verkeerd of klopt dit ik heb meer dingen gelezen en steeds oudste eerst.

Maar nadat hij xp had geistalleerd, begin fase start hij opnieuw op en vervolgt hij de installatie maar dan geeft hij bij mij een fout aan, geen besturingssysteem geinstalleerd.
Doordat je dat krijgt kan hij de installatie niet voltooien, moet je daarvoor vista eerst disablen ofzo? de vista hardeschijf partitie verwijderen ???

ik ben het er ook mee eens dat het zeker wel moet kunnen.
Omdat je niet zo'n duidelijke omschrijving geeft van je probleem, snap ik alleen dat je een foutmelding krijgt naar het opstarten.

misschien kan je met deze link iets: (link is in het Engels)
http://apcmag.com/how_to_dual_boot_vista_and_xp_with_vista_installed_first__the_stepbystep_guide.htm

op pagina 6 staat iets over de bootloader herstellen als je een fout hebt. Verder kan je evt. ook gewoon die handleiding afwerken, dan moet het ook lukken.

Ik had Vista, ik heb een 2e partitie aangemaakt en installatie XP begonnen, maar nadat hij automatisch moet opstarten krijg ik het schermpje geen besturingssysteem geïnstalleerd, omdat door installatie XP boot van vista wordt gesloopt als het ware weet hij niet wat hij moet doen en gaat hij niet verder met het vervolg van de installatie. Ik heb inmiddels een e2 HDD 40 GB erin gezet en besturingssystemen waren toch al niet goed meer, dus ben nu aan het formatteren installeer straks xp eerst, op het kleine schijfje daarna Vista op mijn grote schijf dan heb ik als het goed is niks nodig om boot te repareren o.i.d. Omdat ik avn oud naar nieuw ga.

Ik had Vista, ik heb een 2e partitie aangemaakt en installatie XP begonnen, maar nadat hij automatisch moet opstarten krijg ik het schermpje geen besturingssysteem geïnstalleerd, omdat door installatie XP boot van vista wordt gesloopt als het ware weet hij niet wat hij moet doen en gaat hij niet verder met het vervolg van de installatie. Ik heb inmiddels een e2 HDD 40 GB erin gezet en besturingssystemen waren toch al niet goed meer, dus ben nu aan het formatteren installeer straks xp eerst, op het kleine schijfje daarna Vista op mijn grote schijf dan heb ik als het goed is niks nodig om boot te repareren o.i.d. Omdat ik avn oud naar nieuw ga.

vreemd ik heb vista ultimate, maar ha dgeen geluid. dus ik installeerde xp weer op een tweede parpetitie. het enig vreemde is dat hij de heel schijf formateerde waar vista NIET op stond dus dat scheelt heb dus twee sata schijven 1 met XP en 1 met vista. vista als eerste geinstalleerd...

gewoon ff ter info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan