bertusweed
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 okt 2001
Ik heb thuis 3 Socket A Moederborden:
- ECS EliteGroup K7S5A
- Aopen AK33
- MSI KT3 Ultra2
Ik heb daarmee 3 complete configuratie's
Met 1 harde schijf met daarop Windows XP Prof probeerde ik de 3 systemen op te starten.
Met de MSI KT3 Ultra2 lukte het alleen maar, de andere kwamen niet verder dan een zwart scherm na booten.
Ligt het aan bepaalde BIOS-Instellingen???
Ik heb ook geprobeert om Windows XP Prof te installeren op de 3 systemen, met dezelfde install-cd doet ie het met de MSI wel, en de andere twee niet.
Je krijgt dan foutmeldingen van: tffsport.dll beschadigt.
Kan bepaalde DLL-bestanden niet kopieeren.
Ik heb dit geprobeert met alles hetzelfde (zelfde voeding, zelfde CD/DVD Speler, zelfde FDD-Drive, zelfde CPU (zowel de AMD Duron 1200 als de Athlon XP 1800+), hetzelfde geheugen (zover mogelijk). Met de MSI geen probleem en met de Aopen en ECS alleen maar problemen.
Ik heb ook nog een So478 ECS Moederbord, daar doet ie het ook niet, zelfde meldingen en fouten.
Ligt dit aan BIOS Instellingen of kunnen:
- ECS EliteGroup K7S5A-L
- ECS EliteGroup P4VXAD
- Aopen AK33
Kunnen deze moederborden gewoon niet draaien onder Windows XP???
Volgens mij heeft het met BIOS Instellingen te maken, maar welke?
- ECS EliteGroup K7S5A
- Aopen AK33
- MSI KT3 Ultra2
Ik heb daarmee 3 complete configuratie's
Met 1 harde schijf met daarop Windows XP Prof probeerde ik de 3 systemen op te starten.
Met de MSI KT3 Ultra2 lukte het alleen maar, de andere kwamen niet verder dan een zwart scherm na booten.
Ligt het aan bepaalde BIOS-Instellingen???
Ik heb ook geprobeert om Windows XP Prof te installeren op de 3 systemen, met dezelfde install-cd doet ie het met de MSI wel, en de andere twee niet.
Je krijgt dan foutmeldingen van: tffsport.dll beschadigt.
Kan bepaalde DLL-bestanden niet kopieeren.
Ik heb dit geprobeert met alles hetzelfde (zelfde voeding, zelfde CD/DVD Speler, zelfde FDD-Drive, zelfde CPU (zowel de AMD Duron 1200 als de Athlon XP 1800+), hetzelfde geheugen (zover mogelijk). Met de MSI geen probleem en met de Aopen en ECS alleen maar problemen.
Ik heb ook nog een So478 ECS Moederbord, daar doet ie het ook niet, zelfde meldingen en fouten.
Ligt dit aan BIOS Instellingen of kunnen:
- ECS EliteGroup K7S5A-L
- ECS EliteGroup P4VXAD
- Aopen AK33
Kunnen deze moederborden gewoon niet draaien onder Windows XP???
Volgens mij heeft het met BIOS Instellingen te maken, maar welke?