XP niet installeerbaar naast Ubuntu 9.10

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo helpmij'ers!

Ik zit met een bestwel irritant probleem :rolleyes:
Ik wil namelijk mijn (legale!!) xp pro x64 naast Ubuntu 9.10 x64 gooien.
Maar het wil niet :s
Ik doe het 1e deel van de install. Jullie weten wel, met dat blauwe scherm. Ik moet een reboot doen. Ik doe dat.
Staat tot mijn grote verbazing de bootloader van Ubuntu daar nog (aka, de MBR is NIET herschreven). Nouja, ik update de bootloader, en zie keurig een XP staan.
Na een reboot boot ik XP.
en (ach, het zal windows niet zijn hé) ik krijg een foutmelding :mad:
ntoskrnl.exe mist. Of ik die even wil herinstalleren.

Nouja, ik vervang de ntoskrnl.exe en reboot weer, op goede hoop (ntoskrnl.exe van de cd gepakt).... Weer die error :s

Hoe moet ik XP nu installeren?

HDD's (in volgorde van BIOS):
320GB hdd voor backup en schoolspul (ntfs)
1000GB hdd voor downloads en andere troep
500GB hdd voor Windows XP
750GB hdd voor Ubuntu 9.10+SWAP

Laatst bewerkt:
Imo is het veel makkelijk eerst windows, en dan ubuntu te installeren. Ik weet niet of je al van alles gedaan hebt in Ubuntu?
Als dat niet het geval is raad ik je aan om die partitie te wissen, XP opnieuw te installeren, en daarna ubuntu. Anders durf ik het zo ook niet te zeggen.

Uiteraard kan het ook puur toeval zijn dat XP niet goed installeerde, en niks met ubuntu te maken hebben ;)

Goedenavond,

Je zal eerst windows installeren en dan Ubuntu 9.10 anders gaat het niet volgens mij.

Ubuntu is al helemaal naar mijn smaak gezet (al een lange tijd mee bezig ;))
Maar waarom wilden vi(e)sta en 7 wel?

Als ik alle hdd's afkoppel, behalve die voor XP, dan ziet hij die hdd niet. S-ata, zal hij wel niet zo leuk vinden :o
Nog iets aan te doen? Ubuntu verwijderen is GEEN optie!

Dat betreft de legacy grub. We zitten nu in Grub2.

Maar het is al opgelost.
Ik heb alle andere hdd's afgekoppelt. En in de bios SATA-AHCI uitgezet :rolleyes: Die staat nu op Native IDE. XP draait 100%.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan