XP Niet meer opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ineens start mijn XP Home niet meer op, ik krijg de melding "kan map of bestand in \Windows\System32\Config\System niet openen of vinden.
Er wordt geadviseerd om met de XP cd op te starten en dan "R" (herstellen) te drukken.
Als ik dat doe staat er vervolgens: "C:\".
Wat moet ik nu verder doen?

Je moet in je bios eerst even de volgorde van opstarten aangeven. Op dit moment staat waarschijnlijk eerst de diskette en dan de harde schijf (o) en dan de cd-rom.
Maak als 1e opstart de cd-rom.
dit opslaan, de pc start dan opnieuw op en kijkt als 1e naar je cd-rom. Als daar de xp cd in zit start hij daar mee op en kun je de aanwijzigen volgen.
Als alles klaar is en de pc start waar opnieuw op moet je eerst weer naar je bios de opstartvolgorde weer goed zette. 1= diskette 2=harde schijf 3= cdrom

succes

Dat had ik gedaan, en op een gegeven moment kan ik kiezen voor een nieuwe installatie, herstellen of stoppen. Ik heb herstellen (R) gekozen en vervolgens staat er in dos: "C:\"
Er is dus niets gebeurd en het probleem blijft.
Inmiddels heb ik voor een nieuwe installatie gekozen, maar dat is natuurlijk wel rigoreus, ik moet nu al mijn progs opnieuw installeren. Dus als iemand toch een antwoord kan geven..... graag voor evt een volgende keer.

Had ik gedaan, en er gebeurd na kiezen van herstellen niets meer.

Als ik dat zo lees dan zet ik liever opnieuw op :D
Nou heb je notabene een Hollandse site gevonden en dan geven ze nog dat technische Engels. Jammer! Vind ik echt een gebrek aan service.

He Thx, zal deze link goed bewaren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan