XP niet meer te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopperT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hallo,

ik zit afeglopen vrijdag met het probleem dat mijn PC het niet meer doet.
Ik heb een Asus P4P800 de luxe met 3.0ghz Processor
250 gb Seagate Barracuda 16mb IDE
Asus 9800 xt Pro
512Mb interngeheugen
Plextor PX708a

Nu is alles verwijderd maar bij de installatie van XP komt ie maar tot 71% en daarna geeft hij de melding dat hij mssmbios.sys niet kan kopieren. Als ik dan op esc druk blijft het regenen met bestanden die hij niet kan kopieren.

Wie o wie weet een oplossing of iig waar het probleem kan liggen

Heb diverse cd's geprobeerd maar blijft fout gaan

????

Heb al van alles geprobeerd
andere HD
andere Videokaart
andere CD/DVD

mssmbios

mssmbios.sys file information
The process System Management BIOS Driver belongs to the software Microsoft® Windows® Operating System or Microsoft System Management BIOS Driver by Microsoft Corporation (www.microsoft.com).

Description: mssmbios.sys is located in the folder C:\Windows\System32\drivers. The file size on Windows XP is 15488 bytes.
The driver can be started or stopped from Services in the Control Panel or by other programs. The program has no visible window. The service has no detailed description. mssmbios.sys is a trustworthy file from Microsoft. mssmbios.sys seems to be a compressed file. Therefore the technical security rating is 5% dangerous.

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad, dit is vermoedelijk een fout van de CD-rom speler (die kan mogelijk het bestand op een of andere manier niet lezen) kan liggen aan dat de laser niet sterk genoeg is...

Al geprobeert de CD schoon te maken of een andere CD-rom speler te gebruiken?

Nog een vraag: als je XP instaleert, is het aan het begin in dat blauwe scherm of zit je al in het gedeelte dat je de nieuwe opties van XP ziet en dat je de muis etc kan bewegen?

Het kopieren van een bestand dat niet lukt kan m.i. 3 mogelijke oorzaken hebben:

* niet al te beste (defecte) cd speler.
* harde schijf niet goed meer (maar deze had je al verwisseld geef je aan).
* Geheugen niet helemaal lekker.

De installatie van windows XP is tevens een leuke hardware test. Bij een geslaagde installatie weet je 99% zeker dat je hardware ok is. Mocht er iets defect zijn dan springt dat er tijdens de installatie vanzelf uit (zoals hier).

Ik zou adviseren om je cdrom speler vervangen voor een nieuwe, maar ook dit heb je al gedaan. De enige logische optie die dan nog overblijft is het vervangen van je geheugenmodules. Als je er 2 hebt, haal er 1 uit en probeer het met die module. Loopt de installatie weer vast, gebruik dan de andere module. Mocht dit ook niet werken probeer dan beide modules in een ander slot.

?

Vraagt-ie ook om een locatie waarvandaan dit bestand gekopieerd moet worden?
Ik had laatst ook zoiets en toen bleek dat tijdens het installatieproces de driveletter van de speler waarin de cd-rom zat verdwenen was en alleen de tweede speler nog vermeld werd.

Kijk dus even of de locatie van de cd-romdrive nog correct en/of aanwezig is...

Ik had toen twee drives, ik heb het toen opgelost door de originele XP-cd-rom in de boot drive te doen en een kopie van de XP-cd-rom in de tweede drive te doen.

Ik weet niet hoe het komt en wat er mis is, ik vermoed zelf een foutje in de configuratie van de hardware en biossettings..maar ik weet niet welke...misschien dat iemand anders dat weet? Mijn probleem was er wel mee opgelost.

Goedemiddag allemaal,

het is me gelukt om de oorzaak te vinden. Mede dankzij jullie ben ik erachter gekomen dat er een geheugen module stuk is. Heb beide modules nu vervangen door 1024 mb en heb nu dus 2048 mb Intern ( Elk nadeel heeft zijn voordeel). De computer draait weer op XP en ben nu druk bezig om alles weerr als vanouds te laten werken.

Nogmaals dank aan een ieder die heeft meegedacht:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan