XP/NTFS/motherboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virus

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Hoi,

Ik heb een moederbord vervangen (Intel chipset naar Via Chipset) en krijg nu de schijf met XP (Pro NL) niet meer opgestart...

Hij zit in een soort loop; zie heel kort een blauw schermpje, waaruit ik kan opmaken dat er problemen zijn, maar niet de beschrijving... en start opnieuw op...
in veilige modus begint hij wel met laden van drivers/services, maar hier springt hij ook uit....

Alle startupservices via recovery console al eens uitgezet (service_boot_start), maar dit werkt ook niet...

Weet iemand hier raad mee?

Henny

Gaat je dit nog lukken?

1)
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

waarschijnlijk zal je XP opnieuw moeten installeren, is in de meeste gevallen wel zo namelijk...

Nee, de tip van XP-PC gaat me niet lukken; de schijf is nl. niet meer op te starten..... ;-)

Wat betreft het opnieuw installeren.. ik ben bang dat dat de enige oplossing is, ik hoopte alleen nog op een supertip van iemand, maar ik denk dat ik al het mogelijke dus al heb geprobeerd...

Niemand die deze problemen eerder heeft gehad?

Ben het weleens tegengekomen. Win98 kan er nog mee overweg. Daar kun je in de veilige modus nog alle hardware verwijderen en opnieuw laten detecteren maar win2000 en XP hebben er zeer veel moeite mee als jij een nieuw moederbord neemt en zit er helaas niks anders op dan herinstalleren

Ok Mario, bedankt in ieder geval....

Jammer, ik hoopte echt dat er nog een oplossing was, neemt zoveel tijd in beslag om alles weer te (her)installeren....

Ik ga aan de gang.. als je ooit een oplossing tegenkomt in deze hou ik me aanbevolen!

Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan