xp oem +sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
ik heb van een vriend een cd-rom met windows xp oem +sp2 gekregen, maar hoort hier ook zo'n lange code bij te zitten... wand die heb ik namelijk niet :confused:

jordy

Die hoort daar zeker bij te zitten ja.

Als je die niet hebt kun je niet verder met de cd, en kunnen(lees mogen) wij je helaas ook niet verder helpen

ff een reactie

dus eigenlijk kan ik nu helemaal niks met dat schijfje, en kan ik ook niet ergens die code vandaan krijgen ofzo... of is het met OEM niet het geval dat je een code nodig hebt?

jordy

Je kunt zo niks met de schijf nee, volgens mij moet je altijd een code hebben...

Maar natuurlijk als je goed rondzoekt of rondvraagt is je schijfje nog wel bruikbaar, maar ik zeg al daar mogen we hier niks van plaatsen....

Als het echt een goeie vriend is heeft die ook wel de code voor je :)

Kijk eens op de zij of achterkant van de pc, vaak staat daar een sticker op met de code.

Hoe je aan zon code komt kan ik je wel vertellen. Legaal of illegaal. Je kunt een licentie kopen. Maar het beste naarje vriend gaan en vragen of hij die sticker nog heeft. Zo niet zul je een licentie moeten kopen.

jordyvan zei:
ik heb van een vriend een cd-rom met windows xp oem +sp2 gekregen,
Hoe weet je dat het een OEM-versie is?

Zat er een verpakking bij?

Zo niet, hoe ziet de schijf er uit, is een kant bedrukt, zo ja, met wat?

Heb je al "in" de CD gekeken, staat er bijvoorbeeld een bestand op als SETUPOEM.TXT?

Zo ja, staat daarin misschien een XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX code?

ff weer een reactie

deze cd met de oem versie is gekopiert. nu heeft die vriend van mij gezegd dat als je hem voor het eerst op een nieuwe harde schijf installeert hij je de keuze laat om meteen de code geven of later. en ik moet dan later kiezen en dan een tooltje installeren hoe ik door het legitieme check- dingetje van micrsoft kom.

jordy

en ik kan je vertellen dat dat nioet legaal gaat lukken.
dus je probeert hier iets illegaals te doen en daar zal/kan/mag Helpmij.nl jou niet mee helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan