XP Oem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron01

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo Iedereen;

Ik lees hier op het forum vaak dat je een oem versie kan kopen,
Nou is mijn vraag als je momenteel vista draait en je wil overstappen
naar xp kan je dan gewoon zo`n oem versie kopen,en die dan kan
installeren????:confused:

Het schijnt dat je vandaag de dag gemakkelijk(er) een OEM kunt aanschaffen in een pc winkel, bij wijze van spreken al bij de aankoop van een muismatje (= immers óók nieuwe hardware. ;) )

Als je de beschiking hebt over de CD met XP OEM dan kun je idd. daarmee je pc opstarten en kiezen voor formatteren en daarna die XP OEM installeren.

Hallo Pasja,

Krijg je dan ook een licentie code erbij ????
i.v.m. de update`s

Vanzelfsprekend, een Windows OEM uit een winkel is een normale en volledige versie.

Anders kan het zijn met een OEM van (bijvoorbeeld) HP of Dell. Die hébben het recht om hun OEM versie aan te passen -> extra software toevoegen / dingen veranderen aan de originele versie etc. etc.

Als jij in een "normale" pc winkel om de hoek het voor elkaar krijgt om bij aanschaf van een muismatje een "normale" OEM XP te kopen, dan is er niets aan de hand. Pas alleen op met een OEM op een site als bijvoorbeeld de Marktplaats .nl. Dáár zou je tegen een aangepaste OEM aan kunnen lopen.

Houd wel in het achterhoofd dat er geen dik Windows boek bij zit en dat je bij problemen / vragen over XP géén recht hebt op gratis ondersteuning van Microsoft.
Ik schrijf dit (de vorige zin) louter en alleen uit pure formaliteit, want ik denk dat 99% van alle Windows bezitters een OEM versie bezit en er héél (on)gelukkig mee is. ;) :D

Laatst bewerkt:
ja alles zit er bij ik draai ook enkel op oem xp en vista.
en ja kan ook updaten na activatie en het valideer proses

enne, áls je bij de aanschaf van een muismatje die OEM kunt kopen, laat het dan nog even hier weten (welke winkel dat is). Waarschijnlijk heb ik dan ongeveer 31 muismatjes nodig (voor elke dag in een kalendermaand een nieuwe..... ;) ;) )

okee bedankt voor de informatie,

ik ga wel even rond struinen.:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan