XP of 2000 wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Han Jansen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
1.122
Hallo,

Ik heb hier een pc van een kennis staan en krijg er met geen mogelijkheid XP op. Hij start van cd begint met controle dan krijg je de optie van F6 enz dan gaat ie tijdelijke bestanden neerzetten en na fat onderin geeft ie ntfs en dan .... reboot. Ik heb alles al uitgezet in bios alle niet noodzakelijke hardware eraf enz.. maar hij blijft het doen, wie weet raad.

Han
 
probeer eens met een bootdisk op te starten en met fdisk de partitie te verwijderen. Maak een nieuwe aan en formateer die.

Boot dan weer van de xp cd en probeer het eens opnieuw.

Je hebt geen raid controller o.i.d ?
 
Komt er geen melding, bij mij wel,de computer word opniewe gestart, dan zet ik in de bios weer opstarten van harddisk, en bij mij gaat ie dan gewoon weer verder, met installeren.

Tijdens de instalatie scherm, van xp of 2000, in het begin, vraagt ie op welke harddisk je het wil installeren, maar je kan ook de partitie verwijdren moet je op c drukken.
 
Laatst bewerkt:
Vaat, heb ik al gedaan en idd geen rare raid controllers ofzo, en dennis zover komt ie niet eens, je komt niet eens op punt invullen serial.

Han
 
volgens microsoft is het niet mogelijk om windows XP te
installeren op een ntfs partitie.
wel op fat32.
Dus controleer de schijfindeling of gebruik partmagic om de schijf anders in te delen .
 
Laatst bewerkt:
Laat voorlopig maar mensen, heb net de bios geflashed en je raad het al is niet goed gegaan. Pctje is zo dood als een pier, heb ik weer.......


Han
 
PC doet het weer, maar zelfs met nieuwe bios geen 2000 of xp instal, upgrade werkt ook niet, hij gaat bij upgrade opnieuw booten en dan weer vanalles installen met (bij dat balkje ) en komt tot fat-ntfs bestanden en dan plof dood als pier en weer opnieuw opstarten. Wie weer raad, alles staat uit in de bios, extra hardware is er al uit, is echt kaal, snap er niets meer van.

Hellup

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan