Xp of Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Hallo,

ik ben bij een oom van me geweest die windows xp heeft.
En die computer is behoorlijk traag.

de sys specs: Windows Xp Home edition service pack 2
Intel celeron 2,8Ghz
229 MB RAM
80GB hardeschijf

Nou denk ik dat ik er wel weer xp kan opzetten alleen vind ik de 229MB RAM niet compleet voor een goed werkende pc.

Plus alle updates dat is al gauw 80mb, en foto's en documenten en office 2003, dan word het al gauw weer trager..aangezien het RAM geheugen.

Nu mocht er ook ubuntu op.

Wat zou het best OS(operatingsystem) zijn voor deze pc met deze systeem eigenschappen.

Wie kan mij raad geven??

Alle antwoorden zijn welkom!!

Mvg Windowsfaq
 
128 MB geheugen word aangeraden voor Windows XP, ik denk dat het geen probleem moet zijn. Ubuntu is een stuk lichter, maar het is moeilijker om programma's te installeren omdat vaak dingen niet werken in Linux.

Als je echt een goed draaiende PC wilt hebben kun je anders nog voor Windows 2000 gaan, ook een zeer stabiel besturingssysteem waar de meeste dingen onder werken.
 
Ik dacht voor WinXP 512 RAM was ofzoiets of 80GB ik kan zo kijken want ik heb hier de CD liggen origineel voor Home Edition
 
128 MB geheugen word aangeraden voor Windows XP, ik denk dat het geen probleem moet zijn. Ubuntu is een stuk lichter, maar het is moeilijker om programma's te installeren omdat vaak dingen niet werken in Linux.

Als je echt een goed draaiende PC wilt hebben kun je anders nog voor Windows 2000 gaan, ook een zeer stabiel besturingssysteem waar de meeste dingen onder werken.

Ik denk niet dat windows 2000 nog updates ontvangt: http://www.6minutes.be/NL/Artikel.aspx?ArtikelID=17282&RubriekID=86

Bedankt voor de reacties:D
 
Hier zijn de Systeemeisen:

Systeemeisen:

* Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

* 128MB RAM-geheugen

* 1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

* Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

* Cd-rom-station

* Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat
 
ik denk zelf voor jou Ooms zijn PC een groter hardeschijf want ik zeg voor jou minimaal 80GB
of lager want je hebt 1,5GB nodig en voor je ooms videokaart minimaal 128MB of meer voor een betere prestatie. En een soort Windows XP Lite zal dan niet mogelijk zijn want windows is daar tegen beveiligt. Of schijfopruiming en defragmenteren op die PC van je oom. Kan ook weleens wonderen tegen die tijd worden die wel wat trager. en nog een klein vraagje wat voor een videokaart heeft je oom daar kan het ook aan liggen of de Mhz die moeten min 300 of meer.


MVG
Nic
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan