XP of VISTA? :O

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Eeeh allemaal,

ik heb nog een besturingssysteem nodig voor mijn nieuwe PC, en mijn hoofddoel hierop wordt vooral gamen en internetten.
Nu heb ik verschillende verhalen gehoord over Vista en XP.. maar ik kom er nou eigenlijk niet uit welke het beste is.. kunnen jullie wat advies geven? :D

Ik heb XP trouwens nog thuis liggen, dus die is voor mij gratis.
Ik moet Vista nog kopen. Dus als het verschil niet te groot is ga ik voor XP

Bedankt..alvast :P

Ik geloof dat als je nu Vista koopt je een gratis upgrade krijgt naar W7 als die er is of in ieder geval vanaf een bepaalde datum. Vanaf XP krijg je zo ver ik weet geen gratis upgrade.

Edit: Lees dit even:

http://www.dutchcowboys.nl/software/15924

Even wachten tot na 1 Juli dus.

Laatst bewerkt:
dat verhaal kloptte helemaal maar nu is mijn vraag of dat alleen geld bij aankoop van een pc?

voorlopig dus XP erop zetten? Volgens mij geld die aanbieding van Vista + gratis coupon voor win7 alleen voor mensen die een complete PC kopen. link naar topic

XP zal het ook vast wel prima doen; maar bedankt voor de reacties! :)

dan wellicht nog de optie van mij.Ik heb hem hier ook draaien nu die w7

ik zou best win7 willen draaien :D
alleen wordt er wel steeds op gehamerd dat je een backup/partities moet maken etc.
en laat ik daar nou echt NIETS van af weten. dus ook dualboot zegt mij niets :P
daarbovenop raadt mijn vader win7 ook af; omdat het nog niet de "echte" is etc.
..maar zelf maakt me dit niet veel uit :P

maar als je bijvoorbeeld kan verzekeren dat windoes7 gewoon goed gaat draaien..
dan is dat denk ik wel een betere optie :D

Het is idd een proefversie.Maar je zou eens kunnen kijken of het wat is enz enz.

Wat je zou kunnen doen is dan eerst xp instaleren en daarna de rc van W7.Dit gaat dan vanzelf(wel op een andere partitie van je schijf zetten)
Bij iedere keer opstarten van je pc kan je dan kiezen tussen xp of 7

ik draai Windows 7 en ik ben zeer tevreden, start heerlijk snel op. na opstarten niet overdreven veel processoren die constant draaien. verder merk ik wel dat ik nog bij best wel wat programma's moet instellen dat tie moet draaien als Windows xp of vista. maar dat is een kwestie van tijd totdat ze een versie uitbrengen die gewoon compatibel is met win7 ;)

oke; klinkt niet slecht als ik het zo hoor!..
maar zou ik (heb zoiezo nog nooit een OS geïnstalleerd bij wijze van spreke) dat kunnen?:P
ik kan natuurlijk zo even googlen hoe ik een partitie maak; maar als er veel bij komt kijken dan wordt het moeilijk voor me;)

en nemen 2 OS'en niet veel geheugen in beslag?
kijk ik ga er zoiezo niet superveel bestanden opzetten als ik weet dat er wat mis kan gaan met win7; zolang mijn hardware maar niet kan beschadigen ofzo. :P

nja et is waarschijnlijk handig om te beginnen met het instaleren etc van 1 os. maar op zich gezien niet moeilijk.

Het is een fluitje van een cent zeggen ze dan....:p

Je hebt meerdere partities op je schijf?
Dan even maken als je xp installeerd of naderhand met dit free progje
http://www.partition-tool.com/
W7 instaleren is ook niet moeilijk en wijst zich vanzelf.
Bij die download krijg je een mail met de key...

instaleren maar....

Laatst bewerkt:
je moet alleen op letten dat als je meerdere hardeschijven heb je de goede kiest anders ben je alles op die schijf kwijt. maar moet zegge de instalatie van vista en win 7 zijn stukke mooier en makkelijker dan xp en zijn voorgangers

oke dan ;) ik zal het binnenkort uitproberen, want mijn PC zou eigenlijk na het weekend binnenkomen. ik bedenk me net dat de XPversie die ik hier heb liggen waarschijnlijk 32-bit versie is, en dat vind ik dan zonde van mijn 4GB RAM :P dus de keuze voor win7 wordt al groter..

naja ik heb problemen gehad met de installatie van win7 64 bit. kreeg volgens mij een fout melding dat 1 of ander bestand niet kon worden gevonden. dus k op nieuw gebrand. hielp niet. ik opnieuw gedownload (jaa legaal via microsoft) nog steeds niet. heb even gegoogelt toen en meerdere mensen hadden het. en heb toen maar gewoon even 32 bit geinstaleerd. en eerlijk gezegt verder niets meer mee gedaan.

Ach 4gb op 32b xp waarvan dus maar 3.2 gebruikt wordt ga jij niet merken in xp of dan wel die 4gb gebruikt wordt...;)

na ik ben verder zelf ook neit echt een voorstander van windows xp 64 bit. gewoon weg omdat ik vond dat best veel niet werkte enzo.. en bij vista 64 bit heb ik nooit dat probleem gehad eigenlijk!

ik ben iig blij met alle snelle reacties;) toppie. tja ik twijfel zelf ook een beetje eigenijk..
XP vindt ik prima werken; maar ik moet zeggen dat ik prsoonlijk win7 wel interessant vind.
(vooral door DirectX11, en gewoon omdat het nieuw/verbeterd is)

ik heb nog even voor mijn eigen XP versie gekeken; die we kregen wij de aanschaf van onze Medion computer.. alleen staat er niet op vermeld of het 32/64-bit is.
dus ik ga er dan gewoon van uit dat het 32-bit is. :D

Het makkelijkste voor mij zou zijn: windows XP installeren; kijken of het voor mij mogelijk is om nog een besturingssysteem erbij te nemen; en dan eventueel installeren. De primaire keuze wordt dus gewoon XP (waarschijnlijk 32-bit). Dan kan ik altijd later nog upgrade/veranderen. :rolleyes: bijvoorbeeld partitie maken + Windows 7 erbij.

edit: is er verder eigenlijk een verschil tussen de 32 en 64-bits versies? voor zover ik weet is het enige verschil dat 64-bit wél de volle 4GB gebruikt.. :P
maar dat zal vast niet alles zijn

Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat XP niet echt meer het nieuwste is.

XP is een prima OS, maar ondertussen is Windows 7 in aantocht en lijkt wel eens een goede vervanger voor XP te worden.

weet ik; maar ik las dat windows 7 over de €250 euro gaat kosten? :S kan ik mis hebben..
en de RC downloaden vind ik te riskant voor een "gewone" gebruiker zoals ik.
ik weet niets van back-up etc.

dus ik spaar waarschijnlijk nog ff door, maar houdt voorlopig XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan