XP of Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbieHood

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer besteld, maar ik vraag me af welk besturingssysteem het beste is om te installeren.
Verschillende sites adviseren XP, maar die dateren van 2 jaar geleden. Ik neem aan dat er sinds die tijd veel is veranderd, maar ik weet nu niet meer goed welke het beste werkt.

Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen en internetten

Mijn pc heeft 4gb ram geheugen, een HD4850 512mb videokaart en een Intel Core 2 duo E7300 processor.

Wat is gezien mijn gebruik en pc de beste optie? XP of vista?

Alvast bedankt!

Rob

Vista SP1 draait perfect. Dus de enige reden dat je geen Vista zou nemen is dat je rand apparatuur hebt die niet compatible is met Vista.

Met beide gaat het lukken maar afhankelijk van de ouderdom van de games zou XP de beste keuze kunnen zijn.

zelf heb ik vista
maar vind het niks
de pc valt steeds uit en hij draait gewoon erg slecht.
(vind een vreind van mij met vista ook)

persoonlijk vind ik xp beter draaien

Dat Vista steeds uitvalt ligt niet aan de pc zelf maar aan jouw installatie van Vista óp de pc. Als je dat goed doet draait Vista ook op jouw machine goed.

Met beide gaat het lukken maar afhankelijk van de ouderdom van de games zou XP de beste keuze kunnen zijn.

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ik ben recent terug overgeschakeld naar XP omdat vista SP1 vaak problemen heeft met spellen die 'oud' zijn. :evil:

Neem iig de 64-bit versie van Vista of XP. Zo wordt je volledige 4gb gebruikt. :)

Neem iig de 64-bit versie van Vista of XP. Zo wordt je volledige 4gb gebruikt. :)

Op voorwaarde dat je de pc enkel gebruikt om te gamen... Als je er ook andere zaken op uitsteekt kan je beter 32bits pakken aangezien de helft van de software geheel of gedeeltelijk niet werkt op 64 bits. En dan zit je daar als je net die functie wil gebruiken die (nog) niet wordt ondersteund door 64 bits...
Dan kan je beter die extra GB RAM voor iets anders gebruiken...

Op voorwaarde dat je de pc enkel gebruikt om te gamen... Als je er ook andere zaken op uitsteekt kan je beter 32bits pakken aangezien de helft van de software geheel of gedeeltelijk niet werkt op 64 bits. En dan zit je daar als je net die functie wil gebruiken die (nog) niet wordt ondersteund door 64 bits...
Dan kan je beter die extra GB RAM voor iets anders gebruiken...

Bijna alle recentere programma's werken zonder problemen onder 64-bits.

Maar dan nog is het woordje bijna vervelend.

En recent is ook een relatieve term.

Het is niet omdat een software werkt op 64 bits dat ook alles functioneert. Vaak kan je software installeren en de basis gebruiken, maar vanzodra je 'echt' iets wilt gaan doen wordt het niet meer ondersteund.

En veel software is gewoon niet recent. Dus als je zegt dat veel recente software op 64bits werkt, ok. Maar dat wil niet zeggen dat veel software op 64bits werkt. Want net van heel veel programma's is vaak niet een recente versie.

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga voor XP omdat ik dat ken en omdat ik weet dat het gewoon goed werkt. Mochten er goede games uitkomen die Vista nodig hebben, dan zet ik er Vista ook gewoon op, verder wacht ik dan maar op Windows 7 ;)

Bedankt,

Rob

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga voor XP omdat ik dat ken en omdat ik weet dat het gewoon goed werkt. Mochten er goede games uitkomen die Vista nodig hebben, dan zet ik er Vista ook gewoon op, verder wacht ik dan maar op Windows 7 ;)

Bedankt,

Rob

Beste keuze.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan