XP of X64 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvh9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
2
hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een laptop acer 5024.
-AMD turion 64 bit processor
-Ati grafische kaart.
-...
Nu is deze geïnstalleerd met een home edition van windows, maar het systeem is mij te traag. Ook kan ik itunes niet goed laten werken. De klank is niet zuiver,...
Ook is er al meer dan 300mb ram gebruikt gewoon als het systeem is opgestart. Daarom zou ik hem formatteren, zodat ik alles naar mijn wensen kan installeren,...

Nu is de vraag welk besturingssysteem ik het best zou installeren? een win XP of een Win XP X64.

Even kort zeggen wat ik zoal doe met een pc
-Ik speel geen spelletjes
-ik teken en simmuleer met multisim ultiboard V8 (elektronische schakelingen)
-ik teken mechanisch met autocad (in de toekomst zal dit solidworks worden)
-ik werk ook af en toe met adobe programma's zoals photoshop, acrobat pro,...
-ik hou mij ook bezig met muziek
-Ik werk vrij veel met het office 2003 pakket (sp1 en sp2)
-programmeren doe voor school in visual basic
-...
Het is dus niet echt voor 1 specifiek doel, maar voor zowat vanalles. Ik wil zo handig en gemakkelijk mogelijk werken, zonder veel foutmeldingen en zo. Het vorig systeem waar ik met werkte was een 32 bit amd 1.8 met een xp (zonder sp2). Hierover was ik zeer tevreden. het is dus ook de bedoeling om niet om de 6 maanden te moeten formatteren.

Als ik de 32 bit versie van XP installeer, gebruikt deze dan de volledige processor, of maakt hij echt gebruik van de 64 bit?

En wat is eigelijk het verschil tussen de XP en X64?

Kunnen jullie mij raad geven?

Of moet ik gebruik maken van een multiboot systeem?

Al bedankt Tom Van Heirsele
 
Laatst bewerkt:
op windows 32 bit gebruikt ie niks van de x64 mogelijkheden.... en xp 32 bit versie is volgens mij x32 en de xp 64 bit versie is x64... maar er zijn nog weinig programma's voor x64..... maar 't ziet er gewoon iets mooier uit...
 
Inderdaad.

Ik moet dus kiezen uit de win xp 32 bit versie of de win XP X64.

Stel dat ik nu muziek naar mp3 moet converteren, met een mp3 convertor (dus niet met windows mediaplayer)
Met wat gaat dit dan het snelste gaan.
-32bit 3.6GHz processor
-64bit 1.8GHZ processor met win XP x32
-64bit 1.8Ghz processor met win XP x64

En de meeste programma's die ik gebruik draaien op de 64 bit. Juist het simmulatieprogramma multisim, daar moet ik nog eens naar zoeken.

Bedankt

Tom Van Heirsele
 
de eerste, zeker... want pas als je programma geschrikt is voor x64... bijvoorbeeld een speciale 64 bit versie voor het spel far cry dan zal hij sneller lopen op 64 bit... maar met alle huidige programma's en nog best veel in de toekomst maakt het niks uit...dacht ik :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan