XP ontwaakt niet meer uit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wonda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
3
Mijn XP (Home SP3, AMD64, 1,5GB, 500+200GB) ontwaakt sinds kort niet meer uit de slaapstand (hibernate), maar start op naar het multi-boot menu in plaats van het gewenste "windows hervatten".

Bij het energiebeheer is de slaapstand geaktiveerd. De slaapstand wordt ook normaal 'voorbereid', en er is daarna een hiberfil.sys bestand met de juiste datum&tijd. Alleen wordt daar bij het opstarten niets mee gedaan. Win7 en Ubuntu op dezelfde machine "ontwaken" zoals dat hoort.

Bij het opstarten worden er geen foutmeldingen gegeven, en in het eventlog is ook niets bijzonders te vinden.
Er is geen nieuwe hardware geïnstalleerd en er zijn twee virusscanners actief.
Een systeemherstel van toen het nog werkte loste ook niets op. Ook vervanging van MBR niet.
En geen van de 350 slaapstand-items op dit forum bracht de oplossing.

Enig ander idee?

Update na ruim 2 maanden en 0 reacties:

Het bestand hiberfil.sys heeft niet alleen de juiste datum&tijd, maar blijkt helemaal correct op een klein onderdeel na: de signature, die bij een actief bestand 'hibr' moet bevatten, heeft hier alleen nullen, wat aangeeft dat het bestand is afgewerkt (d.w.z. het systeem hersteld). Als ik via Ubuntu die signature verander in 'hibr', en ik start opnieuw op, begint het systeem vrolijk met 'windows hervatten', en wordt XP weer opgeleverd zoals ik het in slaap heb gebracht.

Brengt dit iemand op een idee?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan