XP op 128MB RAM PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
211
Ik heb een Compaq Deskpro Pentium III 733MHZ,20GB HD,128MB RAM:shocked::thumb:

Kan ik op een 128MB RAM PC Windows XP HOME INSTALEREN?
Ik kan m'n RAM uitbreiden met nog een latje van 512MB maar die kost €55:confused:...maar ik ben student ...en kan me geen latje veroorloven.:eek:
Ik wil wel een deftig besturingsysteem instaleren...kan ik WIN2000 instaleren?

Ik heb het cd'tje van Windows XP van een familielid...kan XP worden geïnstaleerd op 2 PC's?
 
Natuurlijk kan je Windows XP installeren maar dat zou ik zeker niet doen met 128MB Ram.
Uitbreiden RAM --> Windows XP
Nu kan je Windows 2000 gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dit geval lijkt me Windows 2000 een verstandige keuze.
 
Heb m'n servertje hier op WinXP draaien met 200MB RAM en een 500MHz CPU. Het is niet het snelste, maar het werkt.

Overigens, de oudere bordjes ondersteunen niet eens latjes van 256MB+, dus dan gaat de vlieger niet op.

Is het misschien een beter idee, dat je eens op Marktplaats kijkt naar een Pentium 4 of soortgelijk systeem? Die kosten niet veel meer, maar werken stukken sneller.

En hier staat ook veel leuks...http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=341
 
Ik heb een tijdje geleden een oude laptop opgeknapt, en hij draaide goed met een pentium 3 en.. 128 MB RAM. (daarnaast maar 10gb HD, maar dat is verder niet belangrijk).
hij draaide goed, mits ik er rekening mee hield dat hij niet heel super loopt.
daarom is het wel aan te raden om meer RAM in te pluggen (eerst ff checken of je moederbord het aankan)
 
Ik heb een tijdje geleden een oude laptop opgeknapt, en hij draaide goed met een pentium 3 en.. 128 MB RAM. (daarnaast maar 10gb HD, maar dat is verder niet belangrijk).
hij draaide goed, mits ik er rekening mee hield dat hij niet heel super loopt.
daarom is het wel aan te raden om meer RAM in te pluggen (eerst ff checken of je moederbord het aankan)

Het is een nieuw moederbord met USB 2.0
 
Heb m'n servertje hier op WinXP draaien met 200MB RAM en een 500MHz CPU. Het is niet het snelste, maar het werkt.

Overigens, de oudere bordjes ondersteunen niet eens latjes van 256MB+, dus dan gaat de vlieger niet op.

Is het misschien een beter idee, dat je eens op Marktplaats kijkt naar een Pentium 4 of soortgelijk systeem? Die kosten niet veel meer, maar werken stukken sneller.

En hier staat ook veel leuks...http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=341

op het dik gedrukte gebied wil ik even inhaken, heb hier een pentium 3, ook 733 mhz met 2 keer 256 mb ram werkt anders perfect en hij geeft het ook netjes aan.

en dan als antwoord op de vraag van de topicstarter: ja het kan met 128 mb ram, als je de visuele effecten van xp uit zet ( zodat je het standaard windows 95 / 98 " look " krijgt ) en onnodige services uitschakelt zodat je wat RAM bespaard.. echter zou ik wel uitkijken met de wat " heftigere " programma's die je erop wilt draaien..
 
Overigens, de oudere bordjes ondersteunen niet eens latjes van 256MB+, dus dan gaat de vlieger niet op.

op het dik gedrukte gebied wil ik even inhaken, heb hier een pentium 3, ook 733 mhz met 2 keer 256 mb ram werkt anders perfect en hij geeft het ook netjes aan.

Ik bedoelde meer de bordjes die nog een generatie ouder zijn. En zeker Compaq moederborden zijn aardig kieskeurig qua RAM. Vandaar.:)
 
Je hoeft je niet te verontschuldigen, dat was mijn opzet niet! Ik spreek uit eigen ervaring en wil daarmee de TS helpen, dat is alles.:thumb:
 
Maar geen enkele winkel verkoopt die nog!!:confused::confused::confused::confused:
XP kan opzicht wel, je moet alleen een behoorlijk aantal services uitschakelen die je toch niet gebruikt. Ook moet je de computer goed schoon houden.

Leesvoer.
Leesvoer.

Hier werk ik voornamelijk met de volgende pc:
AMD Athlon(TM) XP 2000+
Kloksnelheid: 1.67 GHz, 256 MB

Draait als een zonnetje.
 
xp kun je overal op draaien, geloof me.

Het is dan wel niet de allersnelste oplossing maar het werkt vaak wel hoor!

Ik heb t ongeveer 3 jaar lang gedraaid op een pc 700mhz, 64mb ram

Dat ging niet vlekkeloos :p

maar hij deed het.

en heb geleerd geduld te krijgen (A)

Gewoon doen dus! :thumb:
 
Ik heb een volledig gestripte versie van XP gedraaid op een P3 met 128MB, maar ik vond het voor geen meter werken, zelfs als simpele printserver niet.

Ik zou als ik jou was idd eens gaan kijken naar een P4 HT systeempje. met minstens een half GB RAM.

Maar goed dat is mijn mening
 
Ja wat mr. de groot hierboven zegt is ook wel een beter idee. voor 50 euro heb je al een aardig pc'tje ;)
 
xp zal wel werken, maar wel traag... je kan ook een minimized versie van xp downen, of je schakeld alle visuele troep uit, scheelt ook en hoop.
 
Even nog het volgende voor TS.
Hier nog een - naar mijn mening - bruikbaar topic op een ander forum. De eerste posts zagen er in ieder geval veelbelovend uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan