XP op 128MB RAM PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
211
Ik heb een Compaq Deskpro Pentium III 733MHZ,20GB HD,128MB RAM:shocked::thumb:

Kan ik op een 128MB RAM PC Windows XP HOME INSTALEREN?
Ik kan m'n RAM uitbreiden met nog een latje van 512MB maar die kost €55:confused:...maar ik ben student ...en kan me geen latje veroorloven.:eek:
Ik wil wel een deftig besturingsysteem instaleren...kan ik WIN2000 instaleren?

Ik heb het cd'tje van Windows XP van een familielid...kan XP worden geïnstaleerd op 2 PC's?
 
Natuurlijk kan je Windows XP installeren maar dat zou ik zeker niet doen met 128MB Ram.
Uitbreiden RAM --> Windows XP
Nu kan je Windows 2000 gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dit geval lijkt me Windows 2000 een verstandige keuze.
 
Heb m'n servertje hier op WinXP draaien met 200MB RAM en een 500MHz CPU. Het is niet het snelste, maar het werkt.

Overigens, de oudere bordjes ondersteunen niet eens latjes van 256MB+, dus dan gaat de vlieger niet op.

Is het misschien een beter idee, dat je eens op Marktplaats kijkt naar een Pentium 4 of soortgelijk systeem? Die kosten niet veel meer, maar werken stukken sneller.

En hier staat ook veel leuks...http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=341
 
Ik heb een tijdje geleden een oude laptop opgeknapt, en hij draaide goed met een pentium 3 en.. 128 MB RAM. (daarnaast maar 10gb HD, maar dat is verder niet belangrijk).
hij draaide goed, mits ik er rekening mee hield dat hij niet heel super loopt.
daarom is het wel aan te raden om meer RAM in te pluggen (eerst ff checken of je moederbord het aankan)
 
Ik heb een tijdje geleden een oude laptop opgeknapt, en hij draaide goed met een pentium 3 en.. 128 MB RAM. (daarnaast maar 10gb HD, maar dat is verder niet belangrijk).
hij draaide goed, mits ik er rekening mee hield dat hij niet heel super loopt.