XP op 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal goed en wel Harry, maar hoe kan ik nu mijn schijf formatteren met de CD erin?

Hoi !

Opstarten van de XP-CD (zet de CD-speler als eerste in de opstartvolgorde), kiezen voor XP installeren, kiezen voor:De C-partitie verwijderen, kiezen voor: XP op deze partitie installeren,
kiezen voor: als NTFS formatteren.

Greetz,

Harry.

Bedankt, Harry, maar.... Als ik opstart van de CD dan worden inderdaad de bestanden geladen. (Ik moet wel op een bepaald ogenblik op een willekeurige toets drukken!).
Nadat de bestanden geladen zijn moet de PC terug opstarten Nergens wordt gevraagd of ik een/de partitie wil formatteren. De installatie gaat gewoon verder met "De installatie voorbereiden". ("Informatie verzamelen" en "Dynamische update uitvoeren" zijn dan reeds gedaan. Bovendien worden de bladen "tekstservices en invoertalen" overgeslagen. Ook wordt er nergen naar mijn sleutel gevraagd. Op het einde van de installatie zit ik dan ook met een qwerty-klavier ipv een azerty-klavier en zijn er nog een massa bestanden van de vorige installatie overgebleven, want geen formatteren gedaan.(dit is duidelijk te zien in de verkenner). Hoe is dat mogelijk?
Ik heb al gedacht: kan ik de C-partitie eerst volledig formatteren om dan daarop mijn versie XP prof installeren? Kan dat en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Veel vragen waarop ik hoop een antwoord te krijgen.

Klinkt alsof je een CD gebruikt die gebruik maakt van een answer file. Heb je de CD via NLite gemaakt?

Het gaat hier over mijn originele versie van Windows XP Prof. Weliswaar nog zonder SP 2. Daarvan bezit i een officiële CD die ik ook afzonderlijk moet installeren. Ik heb nog geen CD gemaakt (geslipstreamd?) maar zou dat best eens proberen.
Om de Cd te maken heb ik dus: de originele en gekochte versie van Windows PX Prof. een mij toegestuurde versie van SP 2 en dan moet ik nog SP 3 downloaden of heb ik het mis?

Bedankt Harry voor de tips. Het is me de 2e keer gelukt met de nLite-CD maar.... ik heb nu 2 x XP Prof op mijn C-schijf staan. Eén versie die goed is en één versie is corrupt! Die zou ik nu willen verwijderen. Kan dat zonder opnieuw te formatteren en te installeren? (Hoe die corrupte daar gekomen is kan ik met de beste wil van de wereld niet zeggen!!)

Hoi !

Je kunt de corrupte versie gewoon verwijderen.

Krijg je tijdens de opstart een keuzescherm met de 2 versie's ?

Zo ja kun je dat via Start - uitvoeren - msconfig - boot.ini - aanpassen (de corrupte versie verwijderen).

Greetz,

Harry.

Bedankt voor alle hulp, Harry Snor en alle anderen! Met jullie hulp is de installatie volledig gelukt. Nu nog enkele stuurprogramma's installeren en de overschakeling is compleet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan