XP op CD/DVD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
937
Ik ben tevreden na een paar dagen werken aan mijn windows xpsp3, maar nu wil ik die op een bootable cd of dvd zetten, als ik dit opnieuw wil installeren dat ik al men programma's en instellingen heb zoals nu.
Slipstreamen kan ik maar dan heb ik niet de gewenste instellingen en programma's.
 
Als je een image maakt van de PC dan maakt het verder niet uit welk OS je gebruikt.

Er zijn image programma's waarme je de PC kunt booten en dan start er een image programma op. Je kunt dan van elke OS een image maken. Windows / Linux het maakt niet uit.

TruImage of Ghost zijn toch wel de meest gebruikte.

Er zijn er ook die onder Windows een image kunnen maken. Dan moet je dus even opletten dat deze Vista ondersteunen.
 
werkt dit ook voor vista want dit wil ik nu ook wel eens doen nu mijn laptop zeer vlotjes loopt :D
(15 seconden opstarten:love: --> na inloggen hé :p )

op 15seconden staat mijn hele pc af :p , ja de P3 met 160MB dus :p, op men laptop die iets beter is kan ik dat terugdringen naar een seconde of 5-6 en opstarten is daar 15sec vanaf de grub (MBR) :p en het is bruikbaar! :D
 
Als je een image maakt van de PC dan maakt het verder niet uit welk OS je gebruikt.

Er zijn image programma's waarme je de PC kunt booten en dan start er een image programma op. Je kunt dan van elke OS een image maken. Windows / Linux het maakt niet uit.

TruImage of Ghost zijn toch wel de meest gebruikte.

Er zijn er ook die onder Windows een image kunnen maken. Dan moet je dus even opletten dat deze Vista ondersteunen.

Trulmage en Ghost zijn niet gratis, zijn er goede gratis alternatieve?
 
op 15seconden staat mijn hele pc af :p , ja de P3 met 160MB dus :p, op men laptop die iets beter is kan ik dat terugdringen naar een seconde of 5-6 en opstarten is daar 15sec vanaf de grub (MBR) :p en het is bruikbaar! :D

hoe doe je dat nu toch? :p
vanaf de GRUB :shocked: en welke Os is dat trouwens?

---
wel maar over het topic, het is toch "Norton Ghost" hé?
Heeft dat dan niets te maken met norton antivirus want daar ben ik echt een tegenstander van! :evil:
 
hoe doe je dat nu toch? :p
vanaf de GRUB :shocked: en welke Os is dat trouwens?

---
wel maar over het topic, het is toch "Norton Ghost" hé?
Heeft dat dan niets te maken met norton antivirus want daar ben ik echt een tegenstander van! :evil:

OS: XPProSP2 en SP3, ubuntu doet er iets langer over maar is ook niet zo getweaked

Norton Ghost is van Norton, degene die ook antivirus maakt, maar heeft nix me virussen te maken.
En is KIS dan beter heb da ook gehad me u domme avp.exe die al men resources opvreet ***!
Dus de oplossing: geen antvirus :p
 
OS: XPProSP2 en SP3, ubuntu doet er iets langer over maar is ook niet zo getweaked

Norton Ghost is van Norton, degene die ook antivirus maakt, maar heeft nix me virussen te maken.
En is KIS dan beter heb da ook gehad me u domme avp.exe die al men resources opvreet ***!
Dus de oplossing: geen antvirus :p
wat bedoel je met je laatste 2 zinnen over KIS enzo?
en helemaal geen antivirus?:shocked:

jah Ik heb al gemerkt da XP sneller opstart als vista (ik heb zo ongeveer dezelfde manier getweaked en de pc met xp is 3 jaar ouder --> P4 3Ghz, 1Gb Ram.
De mijne heeft een dual core 2Ghz en 2Gb Ram maar ik vind dat het duidelijk is dat Xp sneller is.


wel ja ik zal Ghost dan eens gaan proberen, hopelijk dat hij beter is dan zijn antivirus ;)
 
wat bedoel je met je laatste 2 zinnen over KIS enzo?
en helemaal geen antivirus?:shocked:

jah Ik heb al gemerkt da XP sneller opstart als vista (ik heb zo ongeveer dezelfde manier getweaked en de pc met xp is 3 jaar ouder --> P4 3Ghz, 1Gb Ram.
De mijne heeft een dual core 2Ghz en 2Gb Ram maar ik vind dat het duidelijk is dat Xp sneller is.


wel ja ik zal Ghost dan eens gaan proberen, hopelijk dat hij beter is dan zijn antivirus ;)

KIS kaspersky internet security: ze zegge norton vreet resources van je computer wnr hij scant, maar kis doet dat constant.
En idd ik heb geen virusscanner :p, maar euhm ik zal er toch is eentje moeten opzette en dan ga ik voor norton hoor :D

En eerste wat je moet doen om een snelle pc te hebben is eerder wat OS pakken, BEHALVE vista :p, niet dat vista slecht is, maar vista is nieuw er is meer ingebouwd van beveiliging en stabiliteit, etc, XP bijvb is al 9 jaar oud en dat is dus een gedateerd besturingssysteem, ik bene r zeker van dat win95 pakt dat niemand jou verslaat in snelheid :p
 
KIS kaspersky internet security: ze zegge norton vreet resources van je computer wnr hij scant, maar kis doet dat constant.
En idd ik heb geen virusscanner :p, maar euhm ik zal er toch is eentje moeten opzette en dan ga ik voor norton hoor :D

En eerste wat je moet doen om een snelle pc te hebben is eerder wat OS pakken, BEHALVE vista :p, niet dat vista slecht is, maar vista is nieuw er is meer ingebouwd van beveiliging en stabiliteit, etc, XP bijvb is al 9 jaar oud en dat is dus een gedateerd besturingssysteem, ik bene r zeker van dat win95 pakt dat niemand jou verslaat in snelheid :p

eerst had ik nog niet door wat KIS was :p
maar het is toch eindelijk doorgedrongen:D

wel ik blijf toch het liefst bij vista voor zijn mooi uiterijk!
beveiliging? stabiliteit? :p
Ja, dat wordt allemaal gezegd maar toch ook niet veel meer dan Xp vind ik:D

Wel ja dan ligt het waarschijnlijk aan vista zal ik dan maar zeggen dat ik van na op het "on" knopje gedrukt te hebben het ongeveer 45sec duurt voordat ik aan mijn inlogscherm ben.

Naar Xp zou ik misschien nog wel willen gaan voor zijn snelheid en ik ben van plan om ook wel eens een dualboot te installeren maar dat zal niet voor direct zijn.
Naar 95 ga ik nooit terug ookal zal ik dan wel de snelste zijn :cool: :D
 
eerst had ik nog niet door wat KIS was :p
maar het is toch eindelijk doorgedrongen:D

wel ik blijf toch het liefst bij vista voor zijn mooi uiterijk!
beveiliging? stabiliteit? :p
Ja, dat wordt allemaal gezegd maar toch ook niet veel meer dan Xp vind ik:D

Wel ja dan ligt het waarschijnlijk aan vista zal ik dan maar zeggen dat ik van na op het "on" knopje gedrukt te hebben het ongeveer 45sec duurt voordat ik aan mijn inlogscherm ben.

Naar Xp zou ik misschien nog wel willen gaan voor zijn snelheid en ik ben van plan om ook wel eens een dualboot te installeren maar dat zal niet voor direct zijn.
Naar 95 ga ik nooit terug ookal zal ik dan wel de snelste zijn :cool: :D

dat van vista dat is de theorie he :D De praktijk doet soms andere dingen uitwijzen :p
Het nut van XP-Vista dualboot heb ik nooit ingezien en dat zal ik wsn ook nooit inzien.
En euhm probeer is een linuxdistro:thumb::thumb::thumb:, een paar maanden geleden ook aan begonnen en dat is me super bevallen, ps ik kwam van vista, natuurlijk als je linux probeert doe het eerst op een oue pc waar geen belangrijk werk opstaat
En met de linuxervaring ben ik aan xp begonnen met het resultaat van de P3 :D:cool:
 
een dualboot vista-xp omdat wanneer vista nog eens zou crashen ik toch dan nog op xp kan werken :p wanneer het dringend zou zijn ofzo:thumb:

Ubuntu linux heb ik al eens geprobeert toen mijn vista naar de kl*te was maar dat is slecht afgelopen toen ik ubuntu (7.10) echt probeerde te installeren en niet meer via de live-cd wou blijven werken.
Toen kreeg ik pas errors met Grub enzo:D
Het is allemaal foutgelopen met die partities maar in de vakantie ga ik dat allemaal eens rustig bekijken :cool:
 
een dualboot vista-xp omdat wanneer vista nog eens zou crashen ik toch dan nog op xp kan werken :p wanneer het dringend zou zijn ofzo:thumb:

Ubuntu linux heb ik al eens geprobeert toen mijn vista naar de kl*te was maar dat is slecht afgelopen toen ik ubuntu (7.10) echt probeerde te installeren en niet meer via de live-cd wou blijven werken.
Toen kreeg ik pas errors met Grub enzo:D
Het is allemaal foutgelopen met die partities maar in de vakantie ga ik dat allemaal eens rustig bekijken :cool:

haha Grub errors die ben ik al vaak tegengekomen.
Ik zit nu nog steeds op 7.10 want die nieuwe trekt op nix.
Eerst windows installeren dan linux, windows doet ambetant met mbr en dat je eerst windows installeert en dan linux dan heeft linux de grub in handen en dan loopt alles goed en euh partities indelen is tijd winnen :D
zorgen dat swap en home partitie in het midden van alle partities ligt zodat de kop van de schijf niet te veel moet verplaatsen, en dat betekent snelheidswinst :p, in theorie is dat toch, maar alle beetjes helpen, dus voor dat je linux installeert zou ik op internet ff zien hoe je partities moet indelen (of bij mij horen), ik heb er namelijk 7 :p. Dus om het systeem optimaal te tweaken en te laten lopen moet het voor de installatie beginnen :)
 
jah met zelf partities aanmaken heb ik geen ervaring :confused:

maar waarom trekt die nieuwe op nx?
 
jah met zelf partities aanmaken heb ik geen ervaring :confused:

maar waarom trekt die nieuwe op nx?

Veel te veel bugs, en ze steken er ff BETA in:shocked: hoe kome ze erop om in een LTS (lang term support) een beta versie van iets in te steken, en die viel dus ook geregelt gwn uit :(

en partities maken is niet moeilijk, zeker niet met linux he: tijdens de installatie moet je dat sowieso doen dus dan zal je het wel moeten leren :p
 
is versie 8 van ubuntu een bèta?

wel ik dacht ook niet dat paritities maken in linux niet zo moeilijk was maar er was niet weergegeven zoals in windows welke mijn c-partitie
d-schijf en mijn e-partitie was...

dus heb ik geprobeert een partitie aan te maken op mijn e-partie maar dat bleek dan diegene van mijn c te zijn :p
Daarna weet ik niet meer wat er misgelopen was:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan