xp op een usb of externe hd zetten kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Kan ik windows xp op een usb stick of een externe hd installeren en vervolgens een pc vanaf die stick of externe hd opstarten?
mvrgr. Kanyarat.
 
Ik moet toch eerst xp op de externe hd of de usb stick installeren en ik heb geen flauw idee hoe dat moet:eek:
 
Die link die je gaf is geen volledige XP installatie, slechts een herstel XP. Ik heb hier zelf ook een tijd mee geworsteld (zie ander topic) en ben tot de conclusie gekomen dat een volledige versie onmogelijk is.
 
Bertus, volgens mij wil hij XP niet installeren vanaf USB, maar XP booten vanaf USB.

Je zal eerst moeten onderzoeken of je systeem uberhaupt booten vanaf een USB station ondersteunt, anders heeft het geen zin om het te proberen. Ga eens even in je BIOS op zoek naar de bootvolgorde. Daar staan in de regel alle harde schijven en optische stations (DVD/CD/Blu-Ray). Met een beetje geluk staat er ook USB.
Zo ja, stel dan USB als eerste, daarna je harde schijf, daarna optische stations. Je pc zal dan voortaan in die volgorde gaan proberen te booten. Zit er geen bootable USB apparaat aangesloten, zal hij die dus gewoon overslaan en vervolgensproberen gewoon van he HDD te booten.

Het internet staat vol met handleidingen hoe XP op een USB station te installeren, zie voor een uitvoeringe beschrijving onder andere hier: http://www.bouweenpc.nl/artikel/44 (let op, er zijn diverse pagina's in dat artikel. Wat je ziet is slechts pagina 1, je moet even doorklikken om naar de volgende pagina's te kunnen)

Het kan ook nog anders: er zijn inmiddels voor diverse versies van Windows kant-en-klare USB versies beschikbaar. Probleem is wel dat die niet via de ofiiciële (legale) kanalen beschikbaar zijn.:rolleyes:
 
Ja, booten van een USB device staat ook in het boot menu. Het moet toch mogelijk zijn om xp gewwon helemaal op een externe hd te installeren en vervolgens een pc op te starten vanaf die externe hd?
 
*zucht* Ik heb net gezegd dat ik hier minimaal 10 uur aan heb zitten besteden tot het veranderen van de installatie CD aan toe en ben met de conclusie gekomen dat een volledige niet mogelijk is! De vraag is nu, wil je hem voor herstel werkzaamheden of voor volledig gebruik voor bijv. op school?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan