XP op een Vista-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kashu

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
20
Ik heb een Acer-laptop die niet erg geschikt is voor Vista maar het is er toch standaard op meegeleverd.

Nu wil ik Windows XP erop installeren. Het lukte niet om de installatie te starten in Vista, dus heb ik de bios aangepast en gezorgd dat de cd gestart wordt bij het opstarten van de computer. Dan kan ik vervolgens kiezen om XP te repareren of te installeren. Ik heb gekozen voor de installatie. Alleen krijg ik dan de melding: "Kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden". Ik heb gezocht op internet naar een oplossing hiervoor en waarschijnlijk herkent XP de Vista hardeschijf niet. Maar hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
 
die acer zal best geschikt zijn voor vista....
maar dat jij de harddisk niet ziet komt door de sata schijf fie daar inzit.
dus eerst de drivers zoeken voor de harddisk en dan installeren.
tj vista heeft deze drivers niet nodig...dus of je iets kunt vinden?
 
Ik denk dat je laptop een S-ATA hardeschijf of iets anders maar windows xp heeft geendrivers voor je harde schijf. daarom herkent hij hem niet je moet de drivers downladen op een floppy of cd of usbstick en installeren bij het begin waar hij je vraagt om op F6 te drukken om de drivers te installeren
 
Ik heb even gekeken en ik heb een wdc wd800bevs. Dat zou een 2.5 inch scorpio serial ata hard drive zijn volgens de omschrijving.

Ik heb op de website van wdc een driver gedownload welke werkt voor windows xp. Nou probeer ik deze de starten (nog onder Vista natuurlijk) en dan krijg ik de opmerking dat hij alleen werkt onder windows xp. Hoe kan ik deze driver nou installeren zodat ik windows xp op de computer kan zetten?
 
Ik heb even gekeken en ik heb een wdc wd800bevs. Dat zou een 2.5 inch scorpio serial ata hard drive zijn volgens de omschrijving.

Ik heb op de website van wdc een driver gedownload welke werkt voor windows xp. Nou probeer ik deze de starten (nog onder Vista natuurlijk) en dan krijg ik de opmerking dat hij alleen werkt onder windows xp. Hoe kan ik deze driver nou installeren zodat ik windows xp op de computer kan zetten?

Je moet het op een floppy of usb zetten en dan vanaf je Windows Xp-Cd opstarten en daarna waarneer je iets blauws ziet zeg maar heb je 6 seconden om op F6 te drukken. en dat moet je dus doen en wat er daarna volgt weet ik niet maar nadat je F6 hebt gedrukt kan je de Driver die je hebt gedownload installeren zodat Windows Xp je Harde schijf wel herkent :thumb:
 
Ik kom steeds een stukje verder..

Ik heb de driver op een USB stick gezet. Daarna de computer opnieuw gestart met de Win XP cd erin. Bij het blauwe scherm op F6 gedrukt en hij begon vanalles te installeren. Daarna kreeg ik de melding dat er geen floppdrive te vinden was.. dus toen ben ik weer verder gegaan en kon in wel gaan installeren omdat hij de harddisk herkende..

Volgende probleem.. Mijn harddisk is 80GB.. verdeeld in twee partities. Nou gaf de installatie van Win XP aan dat er één partitie was. Van maar liefst 1010MB.. Nét te weinig om XP op te zetten.. Hoe kan dat? Is de gedownloadde driver niet goed..? Of moet ik gewoon de hele schrijf formatteren? Of is het iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan