XP Op fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornruiter

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo, is het mogelijk om windows xp te installeren op een lege fat32 geformateerde partitie zonder eerst windows 98 te installeren?

bjornruiter zei:
Hallo, is het mogelijk om windows xp te installeren op een lege fat32 geformateerde partitie zonder eerst windows 98 te installeren?

Dat kan inderdaad, maar is niet erg aan te raden, vooral als je met grote bestanden gaat werken.

Groter dan 4 gig geloof ik.
FAT32 is wel handig als je dual boot met Windows 98 of linux wil houden en vanaf linux of 98 de partitie wil kunnen blijven zien

dropl zei:
Groter dan 4 gig geloof ik.
FAT32 is wel handig als je dual boot met Windows 98 of linux wil houden en vanaf linux of 98 de partitie wil kunnen blijven zien

Linux heeft tegenwoordig perfecte lees ondersteuning en (naar mijn ervaring) goede schrijf ondersteuning naar NTFS schijven.
Voor Windows 98 zal er geheid ook een update/tool/progje zijn om zonder al te veel problemen een NTFS schijf te lezen/beschrijven

Dus zelf zou ik op NTFS installeren (alleen al vanwege de 4 GB grens) maar verder sluit ik mij aan bij het antwoord van dropl's 1e antwoord, Het kan wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan