xp op hp pavilon dv6500

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik probeer xp op een laptop te zetten waar nu vista op zit.
Maar.. als ik opstart start de cd keurig op. Laad ook alle onderdelen, maar op de plaats waar je normaal de installatie start met enter, krijg ik nu de melding: kan geen vaste schijfgegevens vinden. Vista draait gewoon goed. Maar ik gebruik liever xp. Wat moet ik doen om t wel te kunnen installeren?

doorzoek dit forum eens.
1 hint sata schijf?
nlite gebruiken......

weet je zeker dat alle drivers voor deze machine in de xp serie te vinden zijn.

Ik heb inderdaad vandaag iemand ook gesproken die het over het type schijf had...
Wat is dan nlite precies? Want ik heb hier geen enkele ervaring mee..

Ik denk dat de xp-drivers idd de schijf niet herkennen.. Kan ik dit dan toch makkelijk oplossen? Ik heb al bij hp op de site gekeken, maar ik kan het (zo snel) niet vinden..

Dus.. ik hoop dat iemand me verder kan helpen..

sata drivers samen met xp sp2 via nlite maken.
gebruik de zoekfunctie in ons forum

Als je nlite intypt bij google, vind je a: de software en b: een nederlandse handleiding al op de eerste pagina.

en dan zoek ik bij hp op de site.. kan daar wel drivers vinden voor het precieze type: hp pavilion dv6570ed .. Maar daar staan geen drivers bij voor een raid of sata schijf.. Zijn dit algemene drivers? En zo ja: waar vind ik die dan?

op je moederbord cd staan deze drivers als het goed is.

die zat niet bij het noteboek..
hp levert die niet meer mee.. die kun je bestellen...

heb je ook niet een driver cd van HP gekregen.
Anders moet het toch op de site van HP staan sata driver

niet in het rijtje drivers voor xp en ook niet voor vista..
of ik moet helemaal verkeerd kijken..
en nee.. er zat geen cd bij.. die kon je voor vista zelf maken vanaf de pc.. maar daar had ik geen xp drivers bij..

Puppie,
HP levert inderdaad geen drivers voor SATA, zou 't niet zo kunnen zijn dat deze gewoon in SP2 zitten? Standaard drivers dus.

zou heel goed kunnen.....
ben ook aal aan het kijken op de site van HP maar niks te vinden.

ik heb een xp versie met ingebouwde sp2 en updates tot en met september 2007... Dus als het standaard drivers waren, hadden ze daar denk wel bij gezeten..
Ik houd me aanbevolen voor alle opties !!

Daan wat is het merk en type van je harde schijf. Kun je opzoeken in apparaatbeheer.

grts

ik heb vista weer teruggezet...
heb je tips voor een volgende keer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan