xp op laptop start niet meer goed op, wel in veilige modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter joog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
Hallo,

mijn laptop had een virus. Met avast eraf gekregen. Nu start de laptop niet meer goed op. Wel in veilige modes
(ik kan kiezen tussen administrator en Mijn Naam met inloggen. Maar kan dan niet herstelpunten doen, want die lijken er niet te zijn.)

Als ik normaal opstart blijft ie hangen op zwart beeld (achtereenvolgens zie je: na het xp logo en bewegend blauw balkje eronder, dan zwart, muispijl, blauw welkom en muispijl). Blauw gaat weg, pc lijkt nog te werken (lampje knippert) en na verloop van tijd is het laptoplampje stil en geen beeld, behalve de muispijl.)

De laptop is een HP compaq 6715B, met XP.

enfin, ik dacht: als hij het in de veilige modes wel doet, dan krijg ik m wel aan de praat toch?

en verders: explorer.exe was geinfecteerd, en ik dacht ook verwijderd door avast...

wie weet raad?

Jochanan

dat wil ik juist niet doen

hoi dennis,

ik verlies dan de info op de laptop, dat wil ik juist niet.

ik zoek een tooltje of een andere manier.....

dank voor je reactie,

J.

extra info na nog een virusscan

er blijkt nog steeds een virus te zijn.

in c:windows]explorer.exe win32:bamital-x
fout: het opgegeven bestand is alleen lezen (6009)

wie weet raad?

Jochanan

?

Joog, dit probleem is helaas te erg en minste tijd en moeite om het te verhelpen is een nieuwe installatie van je windows te doen.

- Indien je bestanden, favorieten etc wilt bewaren/backuppen....>
Start lappie op, na het laden van het BIOS-scherm F7 drukken (desnoods paar keer blijven doen) dit geeft dan verschillende mogelijkheden weer op windows op te starten.
Kies voor "veilige modus met netwerk mogelijkheden"
Indien je genoeg wetenschap hebt en weet wat je wil bewaren/backuppen kwa bestanden, zou je die dan op een andere pc moeten zetten in je netwerk( als je dit hebt of een schijf of deel (map) hebt gedeeld op een andere pc...

-- Echter kan je ook in veilige modus een USB-stick in ploppen en daarop je bestanden etc zetten.

--- Indien je HD in die lappie is gepartitioneerd in 2 of meerdere delen (schijf D, E, F) kan je je bestanden daarop zetten eventueel.

*< Als dit alles geen oplossing of inzichtelijk niet dat zal bieden wat je zelf denkt, kan of wil...Beter een pc-hulp zoeken die dit tegen een leuke prijs binnen 1 dag geregeld kan hebben :)
Suc6

(Avast is wel ok, echter heb ik iets van..extreme virusactie, en dat in explorer.exe en die kunnen en moeten deleten of een block laten zetten bij uitvoering door een virusprog...is reden tot opnieuw windows installeren...) Verder is het krijgen van dat soort virussen iets wat tegenwoordig niet snel ontstaat. Het krijgen van zoiets ontplopt persoonlijk hard en onweerstaanbaar waarbij je je handelingen die je voordat je het virus kreeg eens goed moet gaan > opzn engels gezegd; "Reconsidderen :)

Laatst bewerkt:
dank voor antwoord

inderdaad toch een hele reset gedaan.

J.

Mod Edit
@SpecifigarO

Wekom op Helpmij.nl

Het is niet de bedoeling om op oude topics te gaan posten omdat:
1) De vragen meestal beantwoord zijn.
2) Iedereen die geabonneerd is op de vraag onnodige mailtjes krijgt.
Als je rechtsbovenaan v.d. site op "Help" klikt dan staan daar de forumregels voor je uitgelegd.

Mod sectie besturingssystemen

Reactie op onware "niet bedoeling" zijnde stelling mbt reactie op onopgelost topic

@Mik Zjegger,

Bedankt voor je reactie en daarnaast ook user Joog bedankt voor zijn heldere reply.

Helpmij.nl is voor mij is goede site en voor mensen een uitstekend punt om aan te kloppen met al hun problemen.

Vervolgens heb ik het niet verkeerd bedoelt en ook alsdeze zijnde reactie (niet als off topic beschouwend of thread gerelateerd alszijnde verweven in/als reactie na bevestiging) mij spijt om/indien verkeerd gebruik(t).
En mij zal uiten waarbij houdend aan regels en voorwaarden van de site in mijn toekomstige reacties/quotes e.d.

Ik wil hierbij aangeven dat onderstaande "niet bedoeling" zijnde punten geen goede referentie geven en in mijn ogen niet juist zijn van aard MBT de regels en voorwaarden die omschreven zijn via de links "regels" en "algemene info." aan de meest onderzijde van elke helpmij pagina.

Het is niet de bedoeling om op oude topics te gaan posten omdat:
1) De vragen meestal beantwoord zijn.
2) Iedereen die geabonneerd is op de vraag onnodige mailtjes krijgt.
Als je rechtsbovenaan v.d. site op "Help" klikt dan staan daar de forumregels voor je uitgelegd.

Mod sectie besturingssystemen[/QUOTE]

Helder gesteld zou ik graag willen aangeven mbt tot alleen dit topic en vraag:
1=Het topic/bericht was niet op vraag opgelost gezet deze topic, tevens aan reacties af te lezen, dat het/er (niet) geen opgelost(sing) was voor de vraag en/of topic probleem.

2=De oproepende vraag is dan gelijk; het bij de klachtencommissie of bestuur bekend of aangekaart is? Het probleem van onnodige mailtjes, die de vraagsteller en mensen die reageerde krijgen ? Lijkte me niet gebaseerd op hard feit..

Niet persoonlijk en verwijtend deze 2 punt reacties.
Puur dat het niet klopt....Want als een vraag/probleem zou zijn opgelost het topic op "Vraag opgelost" kan/zou worden gezet en dan duidelijk is hier niet meer op te reageren etc.

bedoel dus...ook al is de topic/vraag een paar maandjes oud en niet op opgelost staan en helder is kwa reacties, er lijkt mij kan worden gevraagd cq gereageerd of het probleem is opgelost eventuele oplossing geboden e.d.

Mvg,

M.

ha!

proberen moeilijk te doen he! doe dat vooral. Met jezelf!

fijne jaarwisseling.

joog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan