XP op Notebook installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

smitty

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Berichten
155
Hallo,
Ik heb een heel gek probleem. Op de notebook van min collega (Compaq mini) wil ik XP installeren. Ik heb een externe cd-speler aangesloten op de usb-poort. Als ik opstart begint XP mooi, maar op het moment dat ik een schijf moet kiezen, heb ik geen mogelijkheid om dit te doen. Er wordt geen schijf getoond.
Als ik mijn Hiren cd er in stop en ik start opnieuw op, dan zie wel een c: schijf. Ik snap er helemaal niets van. Ik krijg zo niets geïnstalleerd. Iemand enig idee hoe ik XP op dit apparaat krijg?

Groetjes,
Smitty
 
Heb je de harde schijf er op goed in zitten

En heb je geen standaard cd speler
 
Heb ik ook gehad. De externe schijf word niet herkent. kan niet via usb opstarten, alleen via interne cd / dvd speler. Ik wilde proberen om het binnenwerk van de externe cd / dvd speler over te zetten in de kapote interne speler. Tot grote verassing bleek nadat ik de behuizing had verwijderd van de externe speler die gewoon in de sleuf van de oude (kapote) speler paste. Dit werkt nu ongeveer twee jaar:d

Je kunt in bios de opstart volgorde kiezen, als usb er bij staat die als eerste laten opstarten. Anders hoop ik dat mijn oplossing ook voor jouw uitkomst bied..

Oeps... zie nu net dat u waarschijnlijk meer pc kennis hebt dan ik.. Hiren cd, dacht dat het een typ foutje was :eek:
Nuja voor ander die misschien iets aan mijn oplossing hebben dan maar...

Suc-6!

Vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik bedoel een netbook. Hier zit geen cd-speler in. In de bios heb ik aangegeven dat ie via usb moet opstarten. De Hiren-cd doet dat. De XP cd start ook op maar ik kan geen schijf selecteren.
Er stond XP op maar die helemaal vernaggeld en startte moeizaam op. Er waren ook geen herstelpunten gemaakt. Daarom dacht ik even te formateren met Hiren en dan installeren maar, dat laatste lukt dus niet. De schijf zit er goed in. Daar is ook niemand aan geweest. Ander zou ik deze toch ook niet kunnen formatteren?

Groetjes,
Smitty
 
Ik vermoed dat het hier om een sata hd gaat, dan gaat xp installeren alleen met de bijbehorende satadrivers, die je middels f6 tijdens de setup kan worden aangeroepen via een externe bron zoals een usbstick. of deze drivers slipstreamen met de cd van xp.
 
Ik heb het opgelost. Ik heb Window7 32 er op gezet. Deze herkende de harde schijf wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan