xp op tweede pc instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard12

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
ik wil op de pc van mijn dochtertje xp home instaleren.
ik zelf heb ook een pc met windows xp en heb hier de cd-rom ervan.

mag ik deze versie ook op de pc van mijn dochtertje instaleren.
de pc staat in het zelfde huis.
of krijg ik problemen met activeren.
en als ik dan activeer met de telefoon geeft microsoft dan wel toestemming?

Helaas zul je opnieuw een licentie moeten hebben, ondanks dat de pc in het zelfde huis staat.:(

ik was albezig met het instaleren van xp voordat ik jou antwoord had gelezen
ik dacht gewoon laat ik het maar proberen.

en weetje, het kon nog ook.
heb xp geactiveerd met de telefoon en de activatie is voltooid.

toen service pack 2 er op gezet en dat ging ook allemaal goed.
dus ik denk dat het allemaal goed is gegaan:D

mocht het zo zijn dat je je xp pc('s) ooit is moet formateren kan je xp nog maar 8 keer gebruiken want ik heb problemen gehad met mijn PC en heb vaak moeten formateren
ook heb ik mijn xp cd wel eens uitgeleend en toen ik hem zelf nodig had kreeg ik (staat me nog iets vaags van bij ) een melding dat ik na deze installatie deze xp niet meer zomaar kon gebruiken omdat dit al 10 keer was gedaan
ik geef alleen wat aan niet alleen voor gerard maar voor een ieder die dit leest :)

ik heb me laten vertellen dat als je vaak binnen een bepaalde tijd windows XP wordt geactiveert het inderdaad mogelijk is dat dat niet meer mogelijk is.
Je moet dan activeren met de telefoon.
dit zal dan ook niet mogelijk zijn en dan wordt je automatisch door verbonden met een medewerker van microsoft.
Je moet dan het één en ander uit leggen en als het een geloofwaardig verhaal is kan je weer gewoon XP activeren

ben op de microsoft site wezen kijken en dit gevonden.'dit wordt er geschreven:

vraag:
Als ik mijn vaste schijf opnieuw formatteer, moet ik dan opnieuw activeren?

antwoord:
Als de vaste schijf wordt geformatteerd en de software opnieuw wordt geïnstalleerd, moet deze opnieuw worden geactiveerd. In deze situatie gelden dezelfde testperioden voor activering. Een product kan op dezelfde pc zo vaak als nodig is opnieuw worden geactiveerd. Het activeren kan telefonisch of via het Internet plaatsvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan