XP op usb installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
722
Hallo,
ik zou graag xp op mijn externe hdd(iomege 500GB) installeren zodat ik die op verschillende pc's kan gebruiken (vista zou ook gaan maar dat kan de pc waar ik het meeste op ga zitten niet aan)

De reden is: de oplader van mijn laptop is kapot en zwerf dus hier thuis van pc naar pc, beetje irritant dat ik dan altijd al mijn bestanden moet gaan zoeken, etc

Ik weet dat het gaat maar ik heb geen idee hoe:( ik heb wel wat gegoogled maar alleen gevonde dat ik een geslipstreamde versie nofig heb (die kan ik activeren met een code van mij)
maar weet iemand van jullie hoe ik die dat dan moet installeren / gebruiken (ja en waar ik hem kan downloaden zou ook wel handig zijn :D)

alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
dit dus eigenlijk maar daar weet ik het nog niet mee ^^
en aan de xpe heb ik ook niet zoveel want de pc's waar ik dan op werk hebben nu niet bepaald veel ram ^^(256mb, 512mb, en 512mb)

en in dit geval: ik ben niet zo goed in engels :eek:
 
Laatst bewerkt:
Tenzij de cvomputers waarop je werkt allemaal de zelfde (hardware)configuratie hebben denk ik dat dat niet gaat.

Volgens mij wordt XP bij de installatie geconfigureerd voor de hardware (mobo, cpu enz) van de computer waarop je het installeerd.

Als je het moederbord van een pc met xp installatie vervangt door een ander merk en/of type heb je ook kans dat XP niet meer wil opstarten.

Als je een HDD installeert met XP en die HDD dan in een andere PC hangt werkt het ook vaak niet.

Bij jouw zit je daarnaast nogeens met het feit dat je de bootupsequense van de pc telkens moet aanpassen (aangenomen dat die PC van USB kan booten) van eigen HDD naar USB.

Maar waarom heb je XP nodig op je HDD, je kunt toch ook een account aanmaken op elk van die PC's en dan jouw HDD gebruiken vanuit die account, dan is het toch ongeveer alsof je je eigen PC gebruikt als je op zo'n pc werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan