xp op verkeerde schijf geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

haakmeer

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Op een pc hebben ze per ongeluk XP geinstalleerd.
Het had een Upgrade moeten worden maar perongeluk hebben ze er een dualboot van gemaakt.
Normaal zou dat geen probleem zijn, maar XP is opde D: schijf geinstalleerd. Deze schijf is maar 2,5 gb groot en is nu vol.

Is er een manier om de dualboot ongedaan te maken en ook XP op de C: schijf te zetten?

Dit kun je instellen in Boot.ini

Klik op Start/Uitvoeren/Typ Msconfig

Hier vind je het tabblad Boot.ini

Groeten,

Je kan toch gewoon D: formatteren,en op C: die upgrade uitvoeren,of zie ik soms iets boven het hoofd?

hoe verplaats je dan de bestanden (OS) die op de kleine D: schijf staan naar de grotere C: partitie

Geplaatst door haakmeer
hoe verplaats je dan de bestanden (OS) die op de kleine D: schijf staan naar de grotere C: partitie

Je sleept die mappen gewoon naar die grote partitie,totdat al je belangrijke dingen op C: staan,en dan formatteer je de D:

Daarna hou je die multiboot optie,en die moet je er inderdaad bij je boot.ini even uitslopen.

krijg je dan geen problemen (file x not found) als ik alle bestanden van D: naar de C: schijf copieer?

Ik ga het even uitproberen op mn testmachiné

Ik bedoel hiermee je data,sorry,ik bedoelde niet ALLE bestanden.

De mogelijkheid van een dualboot van 2x Windows XP hebt ik er niet echt explisiet bijstaan. Maar het is nog simpeler dan de rest, omdat je alleen de toegevoegde regels uit boot.ini moet halen. Wat je daar over moet houden zou dit moeten zijn:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Ik begrijp dat er niet echt data op D: staat die je wilt redden, maar dat het de bedoeling was om de hele WinXP naar C: te slepen. Even voor de duidelijkheid: DAT KAN NIET. Je zou dan het register volledig ontregelen, want die denkt op D: te staan... Gewoon die boot.ini aanpassen, D: formatteren en de installatie nogmaals, maar nu correct uitvoeren.

Hier was ik al bang voor.

Ga maar overleggen om een nieuwe installatie te doen.

Dan maar ook meteen de HD vervangen met een grotere
Allen dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan