XP op Vista PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tejo1966

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
8
hallo,
ik heb een laptop van een vriend gekregen met de vraag: haal vista eraf en plaats XP erop. Simpel, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een handleiding hoe dit te doen? Ik dacht vanaf de c-rom op te starten, dan te formatteren en dan XP erop te zetten, maar dat lukt niet. De eerste optie in het menu is grijs en ik kan XP dus niet installeren.
 
als ik boot van de cd-rom worden eerst enkele bestanden geladen en kom ik in het menu waar ik wil kiezen voor installatie, maar deze optie is dus niet beschikbaar. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik een oudere versie wil installeren??
 
Nee, je moet ook niet naar installeren, maar eerst naar formatteren.
 
Pasja,
ik krijg nu de melding dat Setup geen hardeschijstations herkent...nog suggesties?
 
Hallo,

Heb je toevallig een Sata hd?
Als je je laptop al geformateerd hebt, kan het inderdaad zo zijn dat deze de hd niet herkent.

Dit komt omdat je waarschijnlijk eerst de sata-drivers moet installeren van de hd. windows xp heeft deze drivers volgens mij niet! Alleen ata (IDE) schijven!
Wordt de hd wel herkend in het Bios?

Gr,
Chico79.
 
Booten met de XP CD en tijdens het booten op F6 drukken. Zorg wel dat je een diskette met SATA drivers bij de hand hebt.
 
yep, ik ben me rot aan 't zoeken naar de drivers van m'n HD, maar kan niets vinden. Iemand een suggestie? Er zit een western digital HD in (WD800BEVS). Op de site van WD kan ik niets vinden.
 
daar ben ik weer en nog steeds confuus. Moet ik nu drivers hebben voor m'n HD of voor m'n moederbord?
 
Hoi !

Je moet de sata-drivers hebben, te vinden op de bijgeleverde CD of op de site van de laptop-fabrikant !

Nooit aan dit soort dingen beginnen als je niet eerst alle drivers gevonden hebt en op stick gezet !

Je hebt waarschijnlijk geen floppy-drive, dus kun je beter de Sata-drivers integreren in de WinXP-CD; bijv. met nLite: http://www.downloadstad.nl/download/nLite.html

Greetz,

Harry.
 
En wat zijn volledige merk en type van die laptop?
 
ik denk dat ik op de Acer website gevonden heb wat ik zocht. Vanavond ga ik weer een poging wagen.
 
met behulp van een IT'er op m'n werk heb ik de drivers kunnen uitpakken. Met Nlite heb ik een nieuwe installatie CD kunnen branden en de drivers kunnen integreren. Iedereen bedankt voor de reacties!
 
Dáár gaat het uiteindelijk allemaal om: dat het probleem wordt opgelost.
 
Mocht het nou niet lukken met de cd die je gemaakt heb koop dan voor weinig een usb floppy drive. En probeer het opnieuw. Als je toevallig een HP zou hebben dan kun je zelfs bij HP een cd/dvd-rom aanvragen die het mogelijk maakt om op de Vista cd key een WinXP te gebruiken, er is dan dus geen andere key nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan