XP opnieuw geinstalleerd, geen drivers meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

EPO

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Berichten
34
Ik had een tijdje windows XP home met daarbij een "recovery cd" daarbij om opnieuw te installeren. Maar Home liept de hele tijd vast en ik was het zat. Dus heb nu XP professional geinstalleerd. Alleen nu is het probleem, ik heb bepaalde drivers niet :-(

Op de recorvery cd staat alleen een image op en daarmee wordt home met alle drivers geinstalleerd, maar dat wil ik niet :-(

Ik heb een "CHAINTECH MAINBOARD Ct-6AJM2" moederbord en daar zit onboard sound en lan op. Maar windows wilt daar drivers voor hebben en heb zitten zoeken op internet, maar kan ze niet vinden :-( . Dus weet iemand hoe ik aan die drivers kan komen?

Ook heb ik nog een soundcard erin zitten (in een raar klein soort pci slot) met daarop CNR Soundmax (MN-CNR-S-4 Ver 1.0). En daar kan ik ook geen drivers voor vinden.

Wie kan me helpen, heb alles geprobeerd te vinden via google :-(
 
Welk merk is deze PC van? Op het type van het moeder bord kan ik de drivers ook niet vinden.

Oossie
 
Ik had een tijdje windows XP home met daarbij een "recovery cd" daarbij om opnieuw te installeren. Maar Home liept de hele tijd vast en ik was het zat. Dus heb nu XP professional geinstalleerd. Alleen nu is het probleem, ik heb bepaalde drivers niet :-(

Op de recorvery cd staat alleen een image op en daarmee wordt home met alle drivers geinstalleerd, maar dat wil ik niet :-(

Ik heb een "CHAINTECH MAINBOARD Ct-6AJM2" moederbord en daar zit onboard sound en lan op. Maar windows wilt daar drivers voor hebben en heb zitten zoeken op internet, maar kan ze niet vinden :-( . Dus weet iemand hoe ik aan die drivers kan komen?

Ook heb ik nog een soundcard erin zitten (in een raar klein soort pci slot) met daarop CNR Soundmax (MN-CNR-S-4 Ver 1.0). En daar kan ik ook geen drivers voor vinden.

Wie kan me helpen, heb alles geprobeerd te vinden via google :-(
http://www.motherboard.cz/mb/chaintech/CT-6AJM2.htm

hier de drivers voor bord

oh word je door gelinkt naar vieze site's

sorry

http://www.treiber-online.de/chaintech/mainboardmotherboard/ct-6ajm2/download-1101412223.html
deze dan?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens met Everest, welke chipset er is gebruikt, en haal bij die fabrikant die drivers, zo ook voor de andere onboard componenten, te zien na installatie van die chipsetdrivers.

Chaintech maakt geen mobo's meer, en op de "former website" kon je ze eerst nog halen, maar die is ook plat.
 
Ik heb op driverguide gezocht, maar helaas kwam ik alleen iets tegen om me bios te flashen :-(

Er is helaas is het ook geen merk PC, de PC was samen gesteld door de winkel zelf (de winkel bestaat ook niet meer).

@frankwannet, achter de 2 links zitten helaas geen downloads voor drivers. Die duitse site geeft uiteindelijk een link voor iets totaal anders :-(

@Oossie, chaintech geeft geen support meer voor de moederborden en geen drivers zijn meer te downloaden.

@Lange Pier, ik ga dat ff proberen!
 
Ik heb op driverguide gezocht, maar helaas kwam ik alleen iets tegen om me bios te flashen :-(

Er is helaas is het ook geen merk PC, de PC was samen gesteld door de winkel zelf (de winkel bestaat ook niet meer).

@frankwannet, achter de 2 links zitten helaas geen downloads voor drivers. Die duitse site geeft uiteindelijk een link voor iets totaal anders :-(

@Oossie, chaintech geeft geen support meer voor de moederborden en geen drivers zijn meer te downloaden.

@Lange Pier, ik ga dat ff proberen!

ik was er al bamg voor
zeker vieze sites?

maar ik zoek ook nog ff verder voor je
 
Als je met everest de chip set opzoekt, wil ik wel verder kijken, maar nu kan ik niets vinden voor je. Wat je anders kunt proberen is je image met XP home installeren, en dan daar je drivers van te kopiëren. Wel extra werk, maar dan heb je in ieder geval je drivers weer.
 
Het is op me ouders pc en ben al een tijdje niet thuis geweest. Ga aanstaande weekend dat proberen met everest!
 
Succes toegewenst, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
 
Dan heb je deze er voor nodig.

Thx voor de link en heb hem geinstalleerd, maar dan zegt de pc ineens dat die nieuwe hardware heeft gevonden "VIA bus master IDE drivers", maar daar wilt die dan drivers voor hebben en die staan ook niet in de zip file :-(

Ga het eens met everest proberen.
 
Everest zegt dat ik het volgende moederbord heb:

Motherboard Properties
Motherboard ID 01/30/2002-nforce-420D-6A61AM49C-00
Motherboard Name MSI MS-6367N4

Front Side Bus Properties
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Width 64-bit
Real Clock 133 MHz (DDR)
Effective Clock 267 MHz
Bandwidth 2132 MB/s

Chipset Bus Properties
Bus Type HyperTransport v1.0
Bus Width 8-bit

Motherboard Physical Info
CPU Sockets/Slots 1
Expansion Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 3 DIMM
Integrated Devices Audio, Video
Form Factor Micro ATX
Motherboard Size 240 mm x 240 mm
Motherboard Chipset nForce420D

Motherboard Manufacturer
Company Name Micro-Star International
Product Information http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

Maar is toch echt een chaintech MAINBORD?

Over de netwerk adapter zegt die:
nVIDIA nForce MCP Networking Adapter PCI

En over soundcard:
Device Description Type
nVIDIA nForce MCP Audio Codec Interface PCI
nVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit (Dolby Digital) PCI

Ga ff kijken of ik daar de drivers van kan vinden!
 
Denk dat je deze dan nodig hebt.

Die had ik inderdaad nodig! Geluid werkt nu, kon helaas niet de netwerk drivers vinden en heb nu maar een realtek erin gezet. Blijft alleen nog over:

VIA bus master IDE drivers
Deze staat nu tussen ssci/raid, dus is geen onbekend apparaat meer. Maar de drivers werken niet? Heb al lopen zoeken op internet en natuurlijk (hopelijk) het antwoord gevonden op helpmij forum :)
http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-100746.html

SM bus
De SM bus is een onbekend apparaat, kan nou niet precies uit het everest programma halen welke drivers ik daarvoor nodig heb?
 
Je bent ook niet gauw tevreden.:)

Als je had gezocht op deze link.

Laten we het er maar op houden dat het dan hier te vinden is


Was je hier uitgekomen, dat is de complete driverset.

En de losse staat hier.



PS, het is dus GEEN Chaintech moederbord, weet niet waarom je daarmee begon?:confused:
 
Laatst bewerkt:
Je bent ook niet gauw tevreden.:)

Als je had gezocht op deze link.




Was je hier uitgekomen, dat is de complete driverset.

En de losse staat hier.



PS, het is dus GEEN Chaintech moederbord, weet niet waarom je daarmee begon?:confused:

Omdat het fijne computerbedrijf dat boekje erbij had gedaan :(

En THX!!! Die moet ik hebben!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan