XP opnieuw geinstalleerd, geluid weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie23

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
hoi
misschien kan iemand me helpen?
Ik heb na veel problemen XP professional op mijn pc gezet. Hierover ben ik veel meer tevreden, enigste nadeel is dat ik geen geluid meer heb. Als ik iets in de Windows MediaPlayer wil afspelen, geeft ie aan dat mijn geluidskaart niet geinstalleerd is. Het probleem is: ik weet niet veel van pc's af (alles is er in de winkel opgezet) en ik weet dus helemaal niks van geluidskaarten af. Wat ik heb of in welke map het staat weet ik dus ook niet.
Zou iemand me misschien stap voor stap uit kunnen leggen wat ik moet doen? Want geen geluid op mijn pc is erg vervelend!
Alvast echt super bedankt!:thumb:

Groetjes lizzie

Het prob blijk te zijn dat hij dat ook niet weet onboard of niet.
Ik zou gewoon een logje willen hebben van everest en dan zullen we de driver voor de soundcard wel vinden.
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
Of je kan ook zelf gaan zoeken naar je geluidkaart meestal als je de naam hebt is het zo simpel als het maar zijn kan even driver zoeken op google installeren en klaar.

Geplaatst door lizzie23
hoi
misschien kan iemand me helpen?
Ik heb na veel problemen XP professional op mijn pc gezet. Hierover ben ik veel meer tevreden, enigste nadeel is dat ik geen geluid meer heb. Als ik iets in de Windows MediaPlayer wil afspelen, geeft ie aan dat mijn geluidskaart niet geinstalleerd is. Het probleem is: ik weet niet veel van pc's af (alles is er in de winkel opgezet) en ik weet dus helemaal niks van geluidskaarten af. Wat ik heb of in welke map het staat weet ik dus ook niet.
Zou iemand me misschien stap voor stap uit kunnen leggen wat ik moet doen? Want geen geluid op mijn pc is erg vervelend!
Alvast echt super bedankt!:thumb:

Groetjes lizzie

Zeg ons eerst even wat voor pc je hebt.

Weet je dit niet, download op onderstaande site, het programma everest. Installeer het en run het. Je hebt dan een exat beeld van wat in je pc aanwezig is. Dit is makkerlijker voor ons om de drivers te vinden.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Maar kan ik dan een log hier op zetten en hoe doe ik dat? Ik heb het programma gedownload. Gisteren heeft iemand me ook prberen te helpen maar het schijnt dat mijn pc zelf niet weet wat er in zit.
Als ik everest open komt er meteen vanalles te staan, maar hoe zet ik dat hier op het forum?

Ga in Everest naar:
Multimedia>Windows audio of PCI/PnP audio.
Wat wordt daar aangegeven?

Ga ook even naar:
Moederbord>moederbord en kijk of het type wordt aangegeven bij "Moederbordnaam".

Multimedia>PCI/PnP audio: hierin wordt aangegeven:
Apparaatbeschrijving Type
SiS 7012 Audio Device PCI

Moederbord>moederbord en kijk of het type wordt aangegeven bij "Moederbordnaam".
Hierin wordt aangegeven:
Veld Waarde
Moederbordnaam Asus P4S533-MX

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes lizzie

Kennelijk heb je inderdaad een "onboard" geluidskaart.
Als het goed is heb je een cd-rom met drivers die bij je moederbord hoort.
Installeer alle drivers die daar op staan.
Je moet namelijk ook nog de chipset driver installeren.

Super bedankt!
HEt werkt allemaal weer! Ik heb niet alles kunnen installeren volgens mij, want bij twee dingen gaf ie maar een installatie aan, maar het werkt weer hoor! Er stond geen chipset driver bij, maar ik heb USB 2.0 driver geinstalleerd en de AD 1980 SoundMAX Audio driver geinstallleerd en nu werkt het weer, dus ik neem aan dat het goed is!

:thumb:

Groetjes lizzie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan