XP opnieuw geinstalleerd, verbinden met internet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickkm

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Hey,

Gister heb ik XP opnieuw geinstalleerd, maar kan hem niet meer aan de praat krijgen met internet verbinden.. :confused:

Het is dus zo dat er niet meer rechts helemaal in de taakbalk een pictogram is voor draadloos internet, dat is ook weg..

Via de menu's is het me niet gelukt om te vinden waar die naar beschikbare routers zoekt?! :eek:

In Vista (mijn laptop) is dit wel heel makkelijk!

Iemand een tip??

Gr. Nick

Hey,

Gister heb ik XP opnieuw geinstalleerd, maar kan hem niet meer aan de praat krijgen met internet verbinden.. :confused:

Het is dus zo dat er niet meer rechts helemaal in de taakbalk een pictogram is voor draadloos internet, dat is ook weg..

Via de menu's is het me niet gelukt om te vinden waar die naar beschikbare routers zoekt?! :eek:

In Vista (mijn laptop) is dit wel heel makkelijk!

Iemand een tip??

Gr. Nick

Probeer eens of een driver voor je netwerkkaart helpt ;)

Hmm, je kan pas dingen bijwerken wanneer je verbinding met internet hebt. Nu kan je natuurlijk ook wel via usb doorgeven, maar het probleem is dat er niet staat wát voor netwerkkaart ik heb. Alleen staat er; ethernet controller. Er staat ook wel ergens bij apparaat beheer 1394 netwerkkaart, maar met mijn zoektocht net ben ik wijzer geworden dat dat er niets mee te maken heeft.

Dus niet even voor je daaraan begon je drivers gedownload...

Heb je bij de pc een driver cd gekregen?

Heb je uberhaubt drivers geinstalleerd? Kijk eens in apparaatbeheer of je vraagtekens hebt.

Wat is het merk en type van je pc?

Drivers zijn te vinden op de site van de fabrikant van de pc. Download ze naar usb stick iod en installeer ze op de betreffende pc. Altijd beginnen met de Chipset Driver!!! Daarna opnieuw opstarten en de overige drivers installeren.

of je kan naar apparaatbeheer gaan, en hier klikken op de netwerkkaart, en zo klikken op driver verwijderen.

Als je dan opnieuw opstart gaat windows automatisch je netwerkkaart herinstalleren !

:thumb:

axel

of je kan naar apparaatbeheer gaan, en hier klikken op de netwerkkaart, en zo klikken op driver verwijderen.

Als je dan opnieuw opstart gaat windows automatisch je netwerkkaart herinstalleren !

:thumb:

axel

Behalve dan dat Windows die dan wel moet hebben en dat b.v. ook de chipset drivers geinstalleerd moeten zijn!

Bedankt voor de antwoorden tot zo ver. Ik zal de chipset driver en netwerk driver updaten!

Mocht er nog steeds een probleem ontstaan meld ik dat hier! (ook als het gelukt is!)

Heb er toch voor gekozen Vista te installeren, omdat ik dacht dat het dan makkelijker zou gaan. En dat klopt ook wel deels, maar nog niet helemaal! :(

Beelschermresolutie is gelukkig wel helemaal om hoog te gooien, terwijl dit met xp niet kon zonder drivers nog (is 22'' scherm). Dus dat was het iig al waard.

Maar het probleem blijft, als ik rechtsonder op dat netwerk icoontje klik en dan ''Beschikbare netwerken'' aanklik, dan zegt ie dat er geen netwerken beschikbaar zijn. Dat is dus absoluut niet waar. Bij probleem oplossen zegt hij dan dat stuurprogramma niet geïnstalleerd is. Maar waar kan ik zien wélke driver ik moet installeren?

Gr. Nick

Nogmaals, drivers voor jou pc zijn te vinden op de site van de fabrikant. Of op de driver cd die je bij de pc kreeg.

Geef anders merk en type van de pc.

Is het een zelf samengestelde pc, download dan pc wizard (via andere pc) en installeer deze op jou pc. Plaats vervolgens een screen van het hardware overzicht.

Begin altijd met de Chipset driver, opnieuw opstarten en de overige drivers installeren.

Achter van de PC gehaald: (niet zelf samengestelde pc)

- Modell: PC MT6
- Type: Medion MT224A
- MEDS/N : 11148010110347

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, zelf niets gevonden..

Ga naar www.medion.nl
Kies voor Nederlands
Kies voor tabblad Service en ondersteuning
Klik bij Stuurprogramma's en updates op Meer
Voer je serienummer in
En daar staan al je drivers

Klopt, net zelf ook geweest, maar welke van die moet ik hebben?

Heb er 2 gedownload waar iets in stond met wlan en netwerkkaart ofzo, op usb gezet en geinstalleerd, maar nog geen resultaat..

Moet er eerst nog iets met zo'n chipset driver ofzo?

eerst de chipset drivers, daarna opnieuw opstarten, dan pas de rest

Vind het vervelend dat ik zo dom overkom, maar ik zie geen chipset driver in het rijtje staan?

Kan jij misschien even kijken?

Bedankt.

Als ik me niet vergis is het de tweede driver uit de lijst.

Alles is gelukt, geweldig!

Onwijs bedankt! :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan