XP opnieuw geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Een tijdje terug heb ik, om Linux van mijn PC af te krijgen, Windows XP opnieuw geinstalleerd. In het begin had ik wat problemen, maar die zijn nu bijna allemaal verholpen.
Ik heb alleen nog een heel vreemd verschijnsel. Als ik van een bestand de eigenschappen opvraag, dan krijg in het pop-up scherm te zien:
Gemaakt: donderdag, september 2006, 16:22:08
Gewijzigd: donderdag, september 2006, 16:22:08
Laatst geopend: vandaag, februari 2007, 20:36:15
Maw, bij de datumnotatie valt de dag weg. Eerder had ik al gemerkt, dat ik in Excel hetzelfde krijg in datum kolommen. Daar kan ik het verhelpen door het datum-formaat van de kolom te wijzigen van Nederlands (standaard) naar Nederlands (België).
Heeft iemand enig idee, waarom mijn PC het ineens handig vindt om de dag weg te laten?

Verder is er een nieuwe directory aangemaakt in Documents and Settings met de naam Wim.OEM-nog wat. Mijn gegevens stonden oorspronkelijk in een directory met de naam Wim. Deze gegevens (waaronder mijn outlook bestanden) heb ik kunnen verplaatsen naar die OEM directory, maar ik vraag me af waarom die OEM directory eigenlijk aangemaakt is en niet gewoon de "oude" directory gebruikt is.

Laatst bewerkt:
Heb je tijdens de Setup van Windows XP herhaaldelijk voor "Installeren" gekozen om te belanden bij de vraag of je een schijf/partitie wil formatteren en toen voor "L" gekozen?

Een toevoeging .OEM, of soms ook wel .WINDOWS aan gebruikeraccounts gebeurt soms als over een bestaande Windows heen wordt geinstalleerd (zonder formatteren dus). Heb je twee keer geinstalleerd?

Dat een datumdag wordt weggelaten is misschien het gevolg van het niet goed aangeven tijdens de Setup hoe je tijd en datumnotatie wilde hebben?

Ja, ik heb de Linux partitie geformatteerd en XP over de bestaande installatie heen gezet.
Maar als ik de Windows partitie ook had geformatteerd, was ik alle andere programma's op die partitie ook kwijt geweest. En natuurlijk ook mijn mail-file van Outlook.

Verder kan ik me niet herinneren dat er een vraag was over de datumnotatie.... Kan ik dat nu alsnog herstellen?

Het is nakaarten, maar dan had je beter de Windows XP herinstallatie uit kunnen voeren als een update. Dus terwijl de PC met Windows XP "draait" de installatie CD in de CD-Rom, via autorun zal dan de CD starten en terechtkomen in een menuscherm, waaronder de keus Installeer Windows XP. Wat datum e.d. betreft: hoe staat dat nu in het Configuratiescherm, Landinstellingen, korte en lange datumnotatie?

korte datumnotatie: 17-2-2007
lange datumnotatie: zaterdag, februari 2007

Maar in hetzelfde scherm vond ik een optie om de lange datumnotatie aan te passen. Dit staat nu weer goed: zaterdag, 17 februari 2007
Bedankt Boeing!!!:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan