XP opnieuw installeren blijf mislukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Wie kan hier iets mee?
Om het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen volgen hier de handelingen die ik heb verricht. Ben al dagen bezig zonder resultaat. Hopelijk kan iemand mij helpen.


Andere harde schijf in de PC gezet. (als enige plus dvd-rom en dvd-rw geen floppy)
Windows CD er in (XP home edition) nog met SP1 dus. Opgestart met meegeleverde CD.
bestanden worden geladen. Op scherm komt mededeling:"Welkom bij Setup:"
Er zijn 3 keuzemogelijkheden. Ik kies de eerste:"Druk op enter als u windows xp wilt installeren en geef een enter.
Er komt een overeenkomst op het scherm en ik ga akkoord door F8 in te drukken.
In het nu volgende scherm weer 3 keuzemogelijkheden.
1.Enter om te installeren
2.C om een partitie aan te maken
3.D om een partitie te verwijderen.
Omdat de schijf al eerder is gebruikt kies ik voor D. Er volgt een scherm met een waarschuwing. Ik druk op enter om de oude partitie te verwijderen. Op het volgende scherm druk ik op L om het verwijderen definitief te maken. Terug in het scherm met de 3 mogelijkheden kies ik deze keer voor C om een nieuwe partitie aan te maken.
Ik vul de grootte in en geef een enter. De patitie is aangemaakt en zichtbaar in een volgend scherm.
Ik geef weer een enter waarna de keuze NTFS of FAT staat aangegeven. Ik kies voor NTFS en geef een enter. Op het scherm:"Setup is bezig met formateren"
Setup controleert de vaste schijven
Setup kopieert bestanden naar de Windows- intallatiemappen
Windows initialiseert uw XP configuratie.
Setup zegt dat de pc opnieuw wordt opgestart na 10 seconden en dan verder gaat met de installatie.
Er volgt een scherm met windows logo (poging tot opstarten)
Dan volgt een blsauw scherm met de mededeling:"Er is een probleem gevonden etc. etc.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
en daaronder allerlei raadgevingen, waar ik niet zoveel mee kan.
Enkele malen opnieuw geprobeerd. Zonder resultaat. Soms is de foutmelding echter anders:"Stop: c000021a (onherstelbare systeemfout)
Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwachts afgebroken met de status: 0xc0000026c ( 0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.

Wie weet raad??

grts.,

henk sr
 
Is het misschien een Sata schijf? Want daar heb je eerst drivers voor nodig. Staat genoeg info over op dit forum, probeer het eens via de zoekfunctie.
 
Wat ik altijd doe na zo'n format is in recovery het commando fixmbr ingeven, heeft tot hiertoe nog niet gefaald.
 
Houd de C: partitie eens onder de 100 GB, de rest van de schijf niet-toegekend, en probeer het daarmee opnieuw.

Andere mogelijkheid is het slipstreamen van SP2 in de installatiecd. Zoek op Google op "Slipstream SP2 XP"

Tijs.
 
Fred1
Nee helpt niet, maar bedankt.

Lita112
Nee ik heb het nu geprobeerd met een Maxtor 30 GB IDE-Pata, maar de nargheid is begonnen toen ik een Sata schijf via een conceptronic IDE-SATA kaartje (CSARA2P) had aangesloten. Dat werkte niet. Toen heb ik dus die Maxtor IDE geprobeerd om te zien waar het probleem zat. Resultaat heb ik in mijn vraagstelling vermeld.

Dopey 455
Wil ik ook eens proberen, maar hoe doe je dat? Bij mij gaat het programma na het vformateren automatisch verder. Ik krijg dus geen kans om iets te doen totdat de foutmelding komt omdat de schijf niet wordt gezien.

Dnties
Hoi Tijs,
De schijf is 30GB en de partitie is 15GB. Inmiddels gebruik ik een andere systemschijf die wel xp2 heeft.

grts.,

henk sr
 
Krijg nu elke keer de melding:het bestand "<windows-hoofdmap.\system32\ntoskrnl.exe is beschadigd


grts.,

henk sr
 
Wel, je start op met de cd van XP, je kiest voor R van recovery, en dan kom je in een soort dos-omgeving terecht. Je kiest bij welke windows je wil aanmelden (meestal 1). Daarna geef je het administrator wachtwoord in (als je dat niet hebt ingesteld gehad, kan gewoon 'enter' wel eens lukken). Na de prompt die dan verschijnt typ je 'fixmbr' en dan 'enter'. Nog effe bevestigen en klaar is keesje :D
 
Repareer dan de nu niet goed werkende XP:
Start vanaf de XP SP2 geïntegreerde CD
In het eerste keuzemenu, type ENTER voor installatie XP
Druk F8 voor acceptatie Microsoft voorwaarden
Druk R voor herstelinstallatie
Als het goed is komt automatisch je eerder geïnstalleerde XP in beeld, daar dan op Enter drukken om die XP te repareren.
Als dat niet gaat, gewoon XP in zijn geheel opnieuw installeren.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Dat is wat ik de hele tijd al probeer. Bij enkele oude kleinere schijven geprobeerd opnieuw sp2 er op te installeren. Telkens gaat het fout.
Alle kaarten etc er uit gesloopt.
Zit alleen nog maar een videokaart en eeh CD-/dvd rom en de harde schijf in. (los aan de kabel om makkelijk te kunnen wisselen)
Nu bezig met schijf 30 GB Maxtor IDE. Setup kopieert de bestanden.....Setup kopieert bestanden naar de windows-installatiemappen. Dit kan enkele minuten duren.Setup initialiseert uw xp configuratie.Sluit af en geeft foutmelding:het bestand "<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe is beschadigd of kan niet worden gevonden. Installeer het bovenstaande bestand opnieuw.
Heb ik ook geprobeerd. Is mij niet gelukt omdat hij D: niet vindt. (ook geen E: of zo.)

grts.,

henk sr
 
Ik ga U vast zeggen dat ik geen oplossing weet:)

Ik denk het het gewoon in het computer geheugen vast zit.
Ik had het ook een keer, door te vaak Windows opnieuw te installeren.
Mijn Master Record Boot deed moeilijk. Iemand in mijn familie heeft dit toen opgelost met ultimatebootcd, hij zij dat ie toen een MRB repair had gedaan verder weet ik het ook niet.:rolleyes:

PS, ik denk dat het met ultimatebootdisk op te lossen is, ik weet zelf niet hoe.
Misschien iemand anders op het forum.:D
 
Laatst bewerkt:
Dank je Mickey. Heb ik ook al eens gedaan. Zal het nog eens proberen.
grts.,

henk sr
 
Ik vraag me af of de kabel niet verkeerd om zit. De schijf wordt dan wel door de computer gezien maar niet door Windows wanneer die geïnstalleerd is. Het kan op verschillende momenten stoppen na de herstart. Het scherm met het Windows logo waar je een licht van links naar rechts zou moeten zien gaan is dan het meest waarschijnlijk. Werkende Windows installaties zullen met een verkeerde kabelaansluiting telkens na korte tijd stoppen. Dat lijkt ook jou ervaring te zijn. Kijk eens kritisch naar de kabel, het langere eind moet op het moederbord. Gebruik ook eens een andere kabel. Dan vraag ik me ook af of de schijf het beter met de andere controller doet. Heb je de jumpers op "cable select" staan, verander dat in "master" en "slave" Volgens mij zou het dus de aansluiting van de schijf moeten wezen.
 
Hoi, Alfred2,

Beb een weekje weg geweest. Zojuist naar de kabels gekeken. Zitten nokjes op dus kunnen niet verkeerd zitten. Jammer.,

grts.,

henk sr
 
Dat is fijn nevola.

Nokjes zitten op de stekker om het omdraaien van de stekker te voorkomen. Er ontbreekt aan de onderkant trouwens ook een pennetje van de aansluiting. De stekkers kunnen er niet verkeerd om in. Wat ik bedoel is: Een lintkabel heeft een derde stekker, die zit niet helemaal in het midden van de kabel. het lange einde moet in de stekker op het moederbord zitten en de harde schijf op het andere, veel kortere, uiteinde. Wanneer er een tweede schijfstation op de zelfde controller wordt aangesloten hoort deze aan de middelste stekker te zitten.

Schijven zitten dus verkeerd aan de kabel als de schijf met Windows aan het langere uiteinde of in het midden van de kabel aangesloten zit.

De schijf met Windows moet bij jou Master zijn en de schijf die verder nog aan de zelfde kabel zit Slave. Dat geldt voor beide kabels als je twee controllers gebruikt.

Ik ga er dan vanuit dat je IDE schijven gebruikt en geen SATA, die ronde stekkers hebben.

Lintkabels.

Hier zit de jumper waarmee je Master en Slave instelt.
 
Bedankt voor de duidelijke uitleg Alfred2.
grts.,

henk sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan