XP opnieuw installeren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter nak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nak

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo,
Ik wil mijn XP opnieuw installeren.
Heb daarvoor een harde schijf volledig leeg gemaakt met killdisk.
XP cd in de cd-rom maar geen opstartscherm te zien.
Alleen een dos melding
Kan geen systeem vinden op de harde schijf, en even later
kan geen systeem vinden op elke andere station oid.

Misschien moet ik eerst nog de harde schijf formateren, maar ja hij zou toch moeten opstarten van de cdrom of niet.

Gelukkig heb ik nog een andere harde waar het systeem al opstond maar dat is zo gruwelijk traag geworden, dus ik wil weer met een schone lei beginnen.
gr Nak

Je moet in het BIOS je CD ROM DRIVE even als eerste opstart keuze invoeren want nu start hij niet vanaf de CD op maar vanaf je HDD en daar vind hij niks natuurlijk.

Heb ik al gedaan, maar helpt niets.
misschien ligt het ook aan de cd zelf, tis een kopie en ik weet niet welk bestand op de cd moet staan welke automatisch opstart.
Maar misschien moet ik dat ook ergens aanzetten.
Ik kan me herinneren dat ik dat autoplay gedoe uit heb gezet met regedit, maar hoe weet ik ook niet meer.
Misschien dat dat het is.

Laatst bewerkt:
Lijkt me niet, immers je hebt de schijven al leeg gemaakt.

Probeer eens bij iemand anders een xp cd te lenen en vanaf die op te starten.

Je hebt geen bootable cd van windows.
Dus een verkeerde cd.

bootmenu?:shocked:

Ik geef direkt toe mensen, ik ben totaal geen whizkid op dit gebied.
waar kan dat bootmenu vinden dan?
gr Nak

hi

ik dacht dat je de hardeschijf niet moet volldige leeg maken met killdisk

ik zou hem geoon bij het installeren van indos gaan formateren dan is de hardeschijf leeg
dat kan dus een fout zijn van killdisk

Laatst bewerkt:
een vraag heb je de vaste lokalle hardschijf met killdisk verijdert
kijk ook bij bios of de cd-rom daar er el staat

Ik had nog een harde schijf over en die heb ik schoongemaakt.
Ik heb ook nog een andere schijf met systeem erop, dat werkt momenteel maar wel heel traag.
Ik wou op die schone schijf het systeem opnieuw zetten, harde schijven weer omwisselen en draaien maar weer, maar dan lekker opgeschoond.
Als ik de lege schijf erin doe op de plek van C: dan komt er wel in beeld dat hij deze ziet samen met de cd-rom.
Er komt een melding automically configured en dan de schijf en cd-roms.
Stop ik de oude schijf er weer in samen met de schone dan ziet windows de schone schijf niet.
heb ook nog geprobeerd om hem te formateren via het dosscherm maar dan ziet deze hem ook niet.
Ook niet toen een ms-dos opstartschijf heb gemaakt, format erop gezet, computer via de opstartdiskette laten opstarten en geprobeerd de schijf te formateren.
Maar ik krijg een melding dat format geen dos programma is.
Misschien moet ik een echte dos format downloaden en nog eens proberen, misschien is de format wat in map system32 zit niet echt dos.

In de bios staat de bootvolgorde cd-rom als eerste dan 3,5 floppy en als derde de harde schijf.

Heb je het nu al eens met een andere schijf geprobeerd?

Doe dat dan eerst eens. Grote kans dat je gewoon zelf een schijf hebt die niet opstartbaar is en dat die van de buurman (ik roep maar wat) het wel gewoon doet.

laat dat geoon zo
niet formateren
je moet alleen die opstart goed zetten dan kan als gebeuren

en als je het toch doet kan er juist meer problem komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan