XP opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb hier op alle netwerkpc's het Yahavirus gehad. Met een link van Symantec die ik van Saldos ontving, heb ik alles kunnen verwijderen.
desondanks blijven de pc's raar doen. Bepaalde pagina's starten op en verdwijnen dan weer. Het lijkt of met het verwijderen van het virus ook essentiele bestanden zijn beschadigd of verloren gegaan. Is het een idee om XPpro opnieuw te installeren? Kan dat zonder instellingen te verliezen (ik heb net mijn router werkend)?, dus gewoon 'eroverheen' te installeren?
Thanks
 
misschien is het reeds bekend bij je, maar een uitstekende viruskiller zit in xp zelf! Dit bedoel ik niet letterlijk want:

als je systeemherstel uitvoert naar een datum waarvan je weet dat je het virus nog niet had, dan wordt niet alleen je systeem teruggezet naar DIE situatie, het virus is tegelijkertijd ook foetsie omdat het virus er nog niet was toen het herstelpunt werd gemaakt.

Ik heb reeds een keer bij een kennis zo een vervelend virus probleem opgelost. Simpel, maar ZEER doeltreffend!
 
ik ken deze oplossing, maar ik ben er allerminst zeker van dat het virus niet al een tijdje in ons netwerk ronzeult. ik heb al een tijdje vreemde problemen. nu ik zeker weet dat ik het virus kwijt ben, zou ik liever kiezen voor her-intalleren, uiteraard mét behoud van alle instellingen.....
 
ik ben bang wanneer je een herstelinstallatie uitvoert, dat een aantal instellingsbestanden zodanig wordt overschreven dat de progjes niet meer werken zoals ze nu werken.

Het handmatig lokaliseren van alle instellingsbestanden is een "levenswerk" als je veel progs hebt draaien en dan nog heb je niet de "garantie" dat je ze allemaal hebt.

Waarom niet een gokje gewaagd en systeemherstel uitvoeren naar een maand terug of zo? (Nadat je een herstelpunt van VANDAAG hebt gemaakt, zodat je terugkan als er ellende ontstaat?)

Het risico van het proberen is m.i. 0,0...............
 
gompie1304,

1. Zet je firewall uit en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden.

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dat niet help, download dan even de bijlage die ik hierin heb gezet en hernoem hem van xp.txt naar xp.reg dubbel klik erop. Je wordt dan gevraagd of je dit wil toevoegen aan de register. Klik op "ja" en restart de pc en kijk of je probleem is opgelost.
 
Hier is de bijlage:
 

Bijlagen

  • xp.txt
    696 bytes · Weergaven: 36
Veel dank Saldos, maar ik heb, zoals je in de andere thread al hebt kunnen lezen, een backup teruggezet. Gisteravond kwam ik nl. op geen van de drie PC's meer op internet, dus ik kon ook je reactie niet lezen. Ik heb het idee dat alles nu is opgelost, al heb ik mijn router er tussenuit moeten halen. Gewoon thuisnetwerkje dus weer....
 
maandje terug zetten?????

Hallo Pasja,ik las in je bericht,zet de PC even n maandje terug met System herstel.Nou,zou ik ook wel willen,heb ook n onopgelost probleem,maar hoe wil je dat doen?Kan niet meer dan ongeveer een weekje terug,verdere datums zijn er niet!!Hoe wel dan? alvast bedankt. G
 
Nee, dat gaat dan niet meer. Alleen de data die genoemd zijn kan je gebruiken. Soms heb je geluk en staat er zo'n datum nog (net) tussen.

Je kan overigens ook XP repareren. Dan blijven AL je instellingen behouden. Alleen de Winupdates en eventuele SP1 moet je weer opnieuw installeren:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Groetjes,
Bennie
 
maandje terug zetten?????

Hallo Benny,bedankt voor je berichtje,ik heb net zitten zoeken bij system herstel,en daar gelezen,dat t laatste system herstelpunt na 90dagen verwijderd word.dus je moet n stuk terug kunnen,ook bij help,en dan system herstel staat,dat je door linksboven in t MAANDVENSTER te klikken,je dus in dit geval terug kan naar DEC.2002, nou mooi niet dus,waarom niet? t zou dus moeten kunnen!!! groet G
 
Dat hangt dus af van wat je doet. Zodra je een nieuw programma installeert, wordt er automatisch een nieuw herstelpunt gemaakt. Daarvan worden er maximaal 5 gemaakt. Je begrijpt wel wat er gebeurd als je voortdurend nieuwe software installeert. Dan kan je dus in één week tijd (of zelfs minder) door al je bestaande herstelpunten heen zijn. De oudste wordt dan steeds vervangen door de nieuwe, etc.

Groetjes,
Bennie
 
gluvor,

Over welk systeem herstel heb je het eigenlijk?

Want je hebt systeem herstel in DOS die je bijvoorbeeld in Windows 98 gebruikt. Die maakt standaard altijd 5 kopieen. (Er zijn ook manieren om in de registry dat aan te passen dat hij er meer maakt trouwens).

En je hebt een systeem herstel die je in Windows Maakt. Die zit in Windows ME en XP. Daar hangt het ervanaf hoeveel schijfruimte je de stsyem restore hebt gegeven. Aan de hand van hoeveel schijfruimte je geeft, zal hij een aantal punten kiezen om een restore point te maken. Je kunt daar ook zelf in een bepaalde datum een restore punt maken en die een naam geven.
 
maandje terug zetten?????

Hoi Saldos,ik ben nog steeds een gevorderde beginneling,maar ik heb t over XP herstelsystem.Mijn instelling op de schijf is Maximaal,dus..Er staat zo mooi geschreven als je t allemaal naleest,(heb ik al gezegd)klik links bovenin en dan kun je n maandje teruggaan,niet dus!
Helaas,verstand van DOS heb ik niet,maar mijn probleem is dat ik,als ik iets wil installeren,en n cd je erin stop,om dat te doen,dit niet meer kan.Geeft aan:Het systembestand is niet geschikt voor MS-DOS en MicrosoftWindows-toepassingen.Kies voor sluiten,om de toepassing aftesluiten.
Niemand weet t,een setup doen van de XP cd wil ook niet.Gaat even beginnen,en systemen laden enzv,dan zegt ik,dat de pc opnieuw gaat starten,doet ie ook,en dan krijg ik,na dat ie weer is gestart,een zwart scherm,met linksbovenin een miniscuul klein wit streepje,en daar blijft t bij.Dus ja,niemand weet n oplossing,en vandaar dat ik reageer op systeemherstel,(maandje terug)want dan zal t wel weer goed zijn,(denk ik),maar ook dit kan dus niet, groetjes G (WAT DAN WEL)
 
gluvor,
Indien er geen datum staat, dan heb je dus geen backup. En dan kun je je systeem dus niet terug zetten.

Maar als je me verteld wat er aan de hand is met je systeem dan helpen we je daarmee verder.
 
maandje terug zetten?????

hallo Saldos,wat er aan de hand is met mn systeem heb ik in de vorige posting gezet.kan niks meer installeren,geen spelletje,niks,niet geschikt voor DOS enzv,heb wat verwijderd,maar weet niet meer wat.WAT wil je precies weten dan?
 
Eh ... ik heb eerder bericht hoe je XP kan repareren. Wat denk je?

Groetjes,
Bennie
 
maandje terug zetten?????

hahaha, ja oke, maar dat wil niet,klein beginnetje,en dan niks meer.system32.config NT is ie kwijt dacht ik, kan dat?
 
maandje terug zetten?????

Heb t gelezen en na gegaan,maar doe ik dat,dan gaat ie even,daarna zegt ie pc start opnieuw op, en doet dat,en dan niks meer.rara, en start ik weer overnieuw,dan weer t zelfde proces. shitt dus,G
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan