XP opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik heb hier eerder al geschreven dat de pc het niet meer deed en ik dacht dat hij weer goed was na systeemherstel in veilige modes maar het is helaas niet zo. Als de pc opgestart is kan ik er niets mee. Je kunt niets aanklikken en als je de muiscursor op de werkbalk van onder zet komt er een zandloper. Ik ga hem maar opnieuw proberen te installeren.

Ik gebruik de pc eigenlijk nooit meer want we hebben allebei een laptop maar als ik hem weg wil doen dan moet hij wel werken.
Ik zit echter met het probleem van de drivers. Hoe weet ik nu of ik nieuwe drivers moet opzoeken en installeren? Van drivers weet ik helemaal niets en aangezien de pc het nu niet doet weet ik ook niet hoe en of ik ze kan zoeken.

Is er iemand die me daar mee kan helpen?
 
Goedemorgen,

Neem aan dat je nog wel de xp cd-rom hebt en als een schone installatie hebt gedaan kan je deze downloaden en met een usb stick op de pc installeren en deze geeft je hardware weer.
 
Ik heb de installatie cd nog en zal het later vandaag gaan proberen. Ik weet nog niet wat de beste/makkelijkste optie is maar in ieder geval beide tot zover bedankt.
 
Als het een desktop van een van de grotere merken is, kan je aan de hand van je merk/nr/uitvoering voor je besturingssysteem je drivers downloaden.
In het recente verleden kreeg je hier ook vaak een drivercd voor of stonden deze op een aparte partitie.

Aangezien SP er voor XP al weer lang uit is, is het het snelst om te installeren met een xpSP3 installatiecd.
Maar ook dan nog zijn er heel wat updates op te halen.
 
Ik heb alleen een XP Home cd met servicepack 2.
De pc is samengesteld door een winkel hier die inmiddels failliet is maar ik heb wel een cd van P4S800 motherboard, chipset Series support. Er staat op de cd gedrukt: PC-cillin 2002 Antivirus Software. (ik weet niet wat dat is maar ik heb zelf altijd een gekochte NOD32)
Er staat ook nog op:ASUS PC Probe en ASUS LiveUpdate
 
Hoi,

Dan heb je zo te zien al de drivers van je moederbord dan is de rest ook wel te vinden zoals videokaart etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan