XP opstartenvanaf de dvdbrander

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
hallo
ik heb een dvdXP pro inclusief servicepack 2 gedownload bij newsleecher.
ik heb hem gebrand op de manier waarop zij het beschreven.
Als je klaar bent zeggen zij dat je nu in je bios je dvdbrander als eerste moet zetten en daar zit hem nu het probleem. de bios geeft keurig aan dat de dvdbrander erinzit. ook geeft hij de cdbrander en de harde schijven aan.
nu moest ik dus de vlogorde veranderen. als eertse stond de cd-brander . als 2de de hd en als 3de de ls20.
ik wilde toen de opstartvolgorde veranderen maar in het hele volgorderijtje komt de dvdbrander niet voor. kan ik dat op een of andeemanier veranderen . of verhelpen . het gaat om een dvd windowsXPpro2006.incl servicepack2 en diverse andere programmas.
de dvd werkt wel als ik hem gewoon in de dvdbrander doe . alleen het opstarten doet hij niet .
wie kan mij helpen
vr gr marina

Kan je in je BIOS wel een keuzeoptie vinden van CD rom stations? Daar zou je waarschijnlijk de brander als eerste kunnen zetten.

xp instaleren

hij stond op cd-brander maar die leest het dvdtje niet.
vr gr marina

Zit je niet met het probleem van Plus en Min dvd's, dat 1 van de 2 niet gelezen wordt door je brander?

Als ik het goed begrijp heb je als eerste (master) een cd rom brandere en als tweede (slave) een dvd rom brander?
Wat ik al eerder bedoelde is, dat je in BIOS waarschijnlijk een optie hebt waar je kan kiezen welke speler brander als eerste gekozen moet worden. (de instellingen van master/slave zijn dan ook niet belangrijk)

xpinstaleren .

hoi
nee ook dat is het probleem niet ik heb een +/- brander/ gr marina

xp instaleren

ja, klopt
maar het vreemde is dat hij zowel de dvdbrander als de cd-brander gewoon aangeeft. alleen in de opstartvolgorde komt de dvdbranderr niet voor
hij geft de cd-brander aan en de schijven . en daarnaaast dan nog de ls120 dat is volgens mij ook een cdrom..ik heb de cd-brander nu helemaal afgekoppelt maar ook dat werkt niet
het is echt heel raar
gr marina

Sparkel zei:
Als ik het goed begrijp heb je als eerste (master) een cd rom brandere en als tweede (slave) een dvd rom brander?
Wat ik al eerder bedoelde is, dat je in BIOS waarschijnlijk een optie hebt waar je kan kiezen welke speler brander als eerste gekozen moet worden. (de instellingen van master/slave zijn dan ook niet belangrijk)
Volgens mij maakt het niet uit welke er gekozen wordt, maar wordt er vanzelf naar beide gekeken of er een bootable disk in zit.(hier wel tenminste)

als je nu toch de kast open hebt en een en ander aan het loskoppelen bent, zou je ook de master/slave instellingen van de branders kunnen wijzigen. als je de dvd brander op master zet en de cd brander op slave, dan zou je wel de opstartvolgorde met de dvd brander krijgen.

crash zei:
Volgens mij maakt het niet uit welke er gekozen wordt, maar wordt er vanzelf naar beide gekeken of er een bootable disk in zit.(hier wel tenminste)
Dat is dus niet bij elke BIOS hetzelfde. Ik heb een bord (ASUS nog geen 2 jaar oud) waarbij ikzelf in de bios de omzetting van de een naar de andere moet doen wil ik m laten opstarten van een ander station.

xp instaleren

hoi ik ga het allemaal nog eens proberen

maar zou het bv ook niet kunnen zijn dat ik de dvd gewoon verkeerd gebrand heb
het is dus een kant en klare dvd
en als je klaar bent zit hij in een map.nu wordt er bij dat ftd gezegt dat de map niet uitgepakt hoeft te worden maar even verderop zeggen ze dan weer van wel .
ik heb de map uitgepakt en toen gebrand. als ik hem nu normaal in mij dvd doe dan leest hij hem meteen en zegt dat hij aan een nieuwe instalatie begint . hij start dan automatisch op en de bedoeling is dan dat hij dat doet vanaf de dvd. en dat doet hij dus niet. ook staat er nog onder aan bij de ftd dat deze dvd wel boottable is wat dat precies dan inhoud weet ik niet
vr gr marina

Je zit met een illegale versie die niet bootable is...:confused: Je zult moeten werken met opstartdiskettes, maar meer dan dat (mag) ik niet zeggen.(huisregels)

xp instaleren

hoi allemaal
het lag dus niet aan mijn pc , het lag aan degene die de xp gepost heeft . heb nu een nieuwe gepakt en deze werkt uitstekent
allemal hartelijk bedank
marina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan