XP opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Beste denktankers,

Wij zijn zojuist verhuist en.....ja hoor, de PC van mijn dochter heeft ernstige kuren gekregen. Leek in eerste instantie op een hardwareprobleem maar na diverse herstelpogingen geloof ik daar niet meer in.

Probleem : Na opstarten en soms vóór het inloggen gaat-ie voortdurend in een reboot. Ik kan hem echter met F8 en veilige modus onderscheppen.

Hij voert vervolgens keurig netjes systeemherstel uit naar bv 4 juli. Na het opnieuw opstarten herhaalt zich het ritueel weer opnieuw.

Steeds eerdere hersteldata gepakt maar het probleem blijft.

Wie weet wat er aan de hand is ?

Groets, Jas.

Tja de meest logische verklaring is toch dat het komt door de verhuizing.
Je doet er waarschijnlijk het best aan hem eens open te schroeven en alle connectors en insteek kaarten los te halen en weer vast te klikken.

Dank

Heb ik reeds gedaan.....maar ga ik nog eens met contactspray proberen

Laatst bewerkt:
Probeer in de Veilige modus te opteren voor "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen". Misschien krijg je daarna een BSOD met een stopcode en dan komen we verder.

Dank allemaal

Inmiddels heb ik de bsod :

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000D1 (0x796826E9,0x00000002,0x00000000,0xF96C35A1)

RT61.sys

ADRESS F96C35A1
BASE AT F96A3000
DATESTAMP 42A19999

Enig Googelen levert al op wat ik al dacht : In veilige modus ZONDER netwerkverbinding niks aan de hand, MET netwerkverbinding de een na de andere reebout.

RT61.sys zit aan een wireless card.

Die ga ik eerst even verwijderen en weer goed schoongemaakt vastdrukken. Indien nodig leg ik er de nieuwste driver overheen.

Ik laat het resultaat wel weten.

Tot straks, Jas.

Hoi

Helaas, zonder (WiFi)-netwerkkaart gaat alles op rolletjes. Zo gauw ik de kaart erin stop is het weer einde oefening.
Mag ik hieruit concluderen dat de netwerkkaart ter ziele is gegaan ?

Groet, Jas.

(Draait onder WXP-Sp3)

Heb je ook oudere drivers geprobeerd? Je zou kunnen overwegen een format te doen en vervolgens met een schone lei beginnen. Kijken of het probleem dan nog steeds is. Na uiteraard alle juiste drivers geinstalleerd te hebben.

Zou kunnen,heb je al 's naar nieuwe drivers voor de netwerkkaart gezocht? Firmware-update router/modem?
Draadloze router/modem al 's gereset?

Laatst bewerkt:
Ik heb zo iets ook eens bij de hand gehad en dat kon ik alleen oplossen door eerst alle driversoftware met de hand te verwijderen, de kaart er uit te halen en daarna alles opnieuw te installeren.

Problem solved

Hoi helpers,

Bedankt voor alle goede tips. Ik had de nieuwste drivers geïnstalleerd echter zonder resultaat.
Een tijdje na zitten denken. Er bevond zich bij die driver een RT61.sys bestand die recenter en groter was dan de RT61.sys in de C:\windows\system32\drivers directory.
De ouwe gerenamed naar .old en die andere erin gekopieerd. En opnieuw geprobeerd......probleem opgelost !!!!

Bedankt iig voor jullie aandacht en betrokkenheid !!!

Groets, Jas.

:D Petje af voor deze inval/oplossing!
Om 't maar 's volgens "Meneer Kaktus" te zeggen: Geef nooit op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan