xp oud en xp nieuw op cd

• Onderwerp starter Onderwerp starter brum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brum

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
hoi zit met volgende ,heb een oude programma van xp ,zonder een cd dus!
is niet up to date enzo omdat het geen legale versie dus is!
kreeg telkens problemen als service pack 2 erin wou doen (melding illegale xp)
heb nu een 2 pc waar ik de nieuwe versie van xp wel heb met cd!
kan ik nu gewoon via help menu en dan via cd de nieuwe versie xp updaten of verbeteren zerg maar?
wil ook gelijk outlook herinstalleren en nieuw opzetten!
wat is de simpelste manier om xp oud om te zetten in nieuwe xp!!
(ps heb ook veel opstartitems en zo + dat er ook besturingkoppelingen niet lekker meer werken,gaan deze automatisch mee???:o :o

Volgens mij kun je je legale disk er gewoon indrukken. Dan op upgraden of repareren klikken en vervolgens de legale versie van windows installeren met de legale cd-key.

Als het alleen gaat om het aanpassen van de cd-key kun je hier klikken.

Hallo !

Ik denk dat je die legale Windows-versie op de 2de PC niet kunt activeren zonder problemen.

Tenzij de hardware-
configuratie exact gelijk is.

Misschien dat je Microsoft met een telefoontje kunt ompraten, maar eenvoudig zal het niet worden.

Greetz,

Harry.

en ook kan je niet 2 keer de zelfde winxp op 2 verschilende pc zeten.
want dat is dus ook iligaal en heb je het zelfde gedonder met windows update.

KaY.NL zei:
Volgens mij kun je je legale disk er gewoon indrukken. Dan op upgraden of repareren klikken en vervolgens de legale versie van windows installeren met de legale cd-key.

Als het alleen gaat om het aanpassen van de cd-key kun je hier klikken.

oke dankje voor de bevesteging gaat dat uitproberen!!!!
groeten mede twentenaar:D

Harry Snor zei:
Hallo !

Ik denk dat je die legale Windows-versie op de 2de PC niet kunt activeren zonder problemen.

Tenzij de hardware-
configuratie exact gelijk is.

Misschien dat je Microsoft met een telefoontje kunt ompraten, maar eenvoudig zal het niet worden.

Greetz,

Harry.
hoi harry snap het deels wel ,maar is net andersom de 2pc zit ie juist op ,en is geactiveerd,wil juist het op de hoofdpc zetten zeg maar,maar dat gaat niet zomaar blijkt dus al wel!!!
maar als ik de 2 pc samen laat cunfugireren zou het misch nog kunnen dus??:o

Hoi,

Nogmaals: zonder (illegale) trucs gaat dat niet lukken ! (tenzij de 2 PC's identiek qua hardware zijn).

Succes,

Harry.

@Harry: maar wat nou als je computer crashed.. gebeurt zo vaak met die Windows systemen. Moet je dan als gevolg van hun fout een nieuwe licentie aanschaffen om opnieuw te installeren? Dat zal toch niet.

En wat betreft die configuratie: het lijkt me sterk dat Microsoft op de hoogte mag zijn van mijn computerconfiguratie.

Hoi Kay !

WinXP contoleert inderdaad de hardware-configuratie van je PC !!

Als je bijv. MOBO + processor + HDD vervangt door een ander type dan oorspronkelijk aanwezig, zul je al met Microsoft in de slag moeten om het uit te leggen. Je kunt dan niet meer activeren.

Als je PC crasht en je vervangt evt. defecte onderdelen door exact dezelfde zou je geen probleem moeten ondervinden met activatie.

Lees ook hier bijv. http://tweakers.net/nieuws/16712

Verrek Harry, je hebt gelijk. Wel een vaag allemaal van Microsoft. Het is toch belachelijk dat je eerst uitgebreid met het servicecenter in discussie moet alvorens je WinXP opnieuw kan activeren. Maar goed, dat is offtopic.

:rolleyes: was al een tijdje niet geweest bij dit topic ,mooi dat er zulke goede antwoorden los kwam :thumb:
heb al een mailtje gestuurd ,naar microsoft ,geen antwoord jammer genoeg ,maar stuur er gauw nog 1 ,en kopieer ik die wel en plaats die hier wel als te lang duurt ,snap het ene kant wel ,maar andere kant belachelijk,wil deze puur voor thuisgebruik op de 2 pc zetten!:shocked:
maar bedankt beide ,ik laat nog horen hoe het afloopt en anders ga ik bellen ,naar amsterdam ,als dat nr klopt tenminste van microsoft!
misch iemand nog een tip voor me ?liefst geen 0900 nr of moet gratis zijn!:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan