XP over win 98 heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danae

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Ik zit verlegen om wat informatie!:confused:

Ik wil graag XP op mijn computer zetten waar nu nog win 98 op staat, nu vraag ik mij af, is het beter om mijn computer eerst helemaal leeg te maken en zo ja hoe doe ik dat? Of is dat helemaal niet nodig en kan ik XP er gewoon overheen zetten?
En wat betreft mijn MP3 verzameling en wat documenten op mijn computer: is er een mogelijkheid dat die bewaard kunnen blijven zonder ze allemaal op CD te hoeven opslaan?

Met groetjes Danae

Beter is het zo-ie-zo om helemaal schoon te beginnen.
JE haalt dan meteen alle door W98 verzamelde troep weg en dan werkt je compu meteen weer optimaal.
Echter doet de setup van WINXP dit ook voor een redelijk groot gedeelte dan hoef je niet alles te backuppen.
Soms gaat er wel eens wat mis bij die omzettein(niet vaak) toch ff de belangrijke dingen email,ww ff opslaan op CD.
Dan XP erover zetten.
Niet vergeten meetn naar www.microsoft.nl en daar de windows update doen na het installeren want SP2 er toch op zn minst opzetten met alle nieuwe patches zeg maar anders is t binnen een maand boel met je nwe installatie...

XP eropnieuw opzetten is heel makkelijk, kost clean een uurtje van je tijd.
Je propt de CD erin, kiest een paar keer voor op deze schij dan wel formatteren, JE BENT ALLES WEL KWIJT, en dan installeren.

Hi, bedankt voor het snelle antwoord, ik begrijp echter nog steeds niet hoe ik de computer schoon moet maken of doet XP dat? grtjs Danae

Je kunt als je de cdrom als eerste opstart schijf zet in de bios winxp van af cdrom installeren en de schijf formateren de rest wijst zich van zelf,

De belangrijke zaken back-uppen en formateren bij het installeren.

Wat betreft SP2 moet je maar uitproberen. Ik heb het zlef hier weer van een van de pc's afgehaald omdat het toch problemen gaf met het netwerk. Doe na installatie wel de overige beveiligings-updates.

Hi,

Toevallig weet ik wel hoe ik in BIOS kan zien/veranderen dat de computer opstart vanaf cdrom maar eigenlijk is de rest een beetje abacadabra voor mij. Begrijp ik het goed dat XP backuppen (waarvan eigenlijk en waarvoor nodig?) maakt en alles formateerd (dat is schoonmaken toch?). En wat is SP2?

Ik ben nu bezig met de MP3-tjes toch maar op cd's te zetten en dan wil ik er aan gaan beginnen.
grtjs Danae

SP2 is servicepack twee, een opdate voor Windows XP. Met name veel aanpassingen op gebied van beveiliging. Na installatie hebben sommigen er last van dat de pc niet alles goed meer wil doen. Bij anderen werkt het echter perfect.

Het is gelukt! En ik ben nu bezig met updates. Bedankt nog!

Grtjs Danae

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan