XP over Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo allemaal,

Ik zit behoorlijk te klooien met de PC van een kennis die weinig Nederlands spreekt.
De PC (Medion PIII 1000Mhz) zat dermate onder de virussen en spyware dat een nieuwe install op z'n plaats leek. Er stond XP Pro op, maar een bijbehorende recovery CD was voorzien van drivers en een ME-versie. Er was wel een update XP-CD bij van onduidelijke herkomst (kopie).
De harde schijf geformatteerd :toen bleek de recovery-CD niets te doen. Dus heb ik er een legale Win98SE opgezet zonder problemen.
Als ik nu de XP-schijf wil gebruiken om te updaten verschijnt de volgende melding:
"Setup information file E:\I386|DOSNET.INF is invalid. Contact your system administrator"
Is hier wat aan te doen of komt het puur doordat de XP-CD niet helemaal kosher is?
Vast bedankt voor het meedenken,
Harry.

Denk idd dat je XP Cd niet helemaal 100% is.
Maak m eens goed schoon, OS installeren met dit soort foutmeldingen is nooit ok om te beginnen.
Zou een xp geslpistreamde SP2 op de kop tikken en het karwei op nieuw beginnen.

Dingen die je kunt doen: kijken of die update cd draait vanuit dos of autostart bij een reboot.

Hoi Paul,
Ik heb de CD grondig schoongemaakt en op dit moment is ie aan 't installeren ! Nog niet te vroeg juichen, ik hou je op de hoogte.
In dank,
Harry.

Hallo

Probleem redelijk opgelost. Wel problemen met installeren van SP2 i.v.m. incorrecte produktcode, maar dat mocht de pret niet drukken. Alles doet het weer naar behoren en m'n Turkse kennis is heeel blij. Paul. nog bedankt dus !
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan