Xp over XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Ik heb XP home. Met EasyCleaner wilde ik bubbele bestanden opruimen. Duidelijk iets te veel opgeruimd, foutmeldingen en diverse problemen.
Omdat ik toch wilde overgaan naar XP Pro, dacht ik alle problemen voor te zijn door een update uit te voeren. Dit gaf niet het beoogde effect. Bij opstarten krijg ik de keuze om normaal of in veilige modus op te starten. Beide leveren niets op, een herstart en opnieuw dezelfde keuze. Starten vanaf de cd geeft de keuze ENTER om XP (home of Pro, maakt niets uit) te installeren, dan moet ik F8 kiezen voor akkoord, maar hierop reageert de computer niet. Onderaan staat EULAID:WX.2_HOM-OEM_NL. Verder rest Esc=Ik ga niet akkoord. Of R voor herstellen of repareren, maar dan krijg ik 1:C:Windows, bij welke windowsinstallatie wilt u zich aanmelden, keuze 1 geeft C:\Windows Geef administratorwachtwoord op. Dat is leeg (geen wachtwoord) maar dan verschijnt C:\Windows weer. Je kan wel opdrachten geven zoals fixboot, chkdsk en format. Maar ja ik wil nog niet formateren want er zijn nog 2 directories foto's en documenten die ik wil bewaren.
Wat kan ik doen om toch XP weer aan de praat te krijgen/ eroverheen te installeren zodat ik nog wat redden kan ?
 
start op in veilige modus en kies voor de optie "laatst goed werkende configuratie"
hopelijk helpt dat
 
Als je nog een partitie ter beschikking hebt, zet daar een verse installatie op, als deze erop staat ga je daar mee werken.

In die windows kun je de map documents and settings kopieëren in een gemaakte map in die versie waarmee je werkt, maak een map aan met een verzonnen naam en zet daar documents and settings in.

Wis nu de windows en documents and settings map van de c: schijf.

En installeer nu de gewenste versie op de C: schijf, alle programma's staan er nog maar de meeste zullen nu niet meer werken.

Ga terug naar de tweede install, degene waar je die map hebt gekopieërd en zet die bestanden weer terug.

Ga weer naar de gewenste install en kijk welke progjes moet herinstalleren.

Als alles weer werkt, wis in de boot.ini de tweede install en de install op de D: schijf, indien die daar stond.
 
"laatst goed werkende configuratie" levert hetzelfde op als veilige modus en normaal, een herstart met opnieuw dezelfde keuze.

Ik heb een draadloos toetsenbord. Nu heb ik er een met een draadje aangehangen en reageert hij wel op F8. Als ik XP er nu opnieuw eroverheen installeer, dan gebeurt dit toch over de oude heen en blijft mijn andere data vrijwel bewaard ?

Anders denk ik aan de oplossing van Lange Pier. Ik plaats er een nieuwe harddisk in en installeer hierop XP en de oude disk erbij als slave.
 
Als het wil werken, dan is dat een betere/gemakkelijkere oplossing, nee heb je, en ja, de bestanden, indien je verder niets wijzigd in/op die partitie, blijft alles zo, maar als het register vern.... is zal dat niet gaan werken.
 
Ik ga het proberen !

Tot zover bedankt. Groet van Amaldo
 
Gelukt !

Nu nog wat fijn stemmen, maar ik kan weer bij mijn belangrijke data !
De rest komt van zelf.

Bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan