xp-pc blijft af en toe hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Hallo, enige tijd geleden heb ik mijn "hoofd-pc" een schone installatie uitgevoerd met XP (mycom-versie) als laatste redmiddel bij een virusbesmetting. Na deze installatie nog een aantal besmette bestanden moeten verwijderen, maar toen liep hij weer als een trein. Vervolgens heb ik in etappes de software weer geïnstalleerd. Eén van de laatste etappes verliep niet helemaal vlekkeloos en sommige progjes moesten opnieuw, etc.. maar het kwam toch goed. Alléén bleef de computer vanaf dat moment af en toe 5 a 10 seconden hangen. De laatst toegevoegde progjes de-installeren hielp niet
Systeem-herstel heeft bij deze mycom-versie nooit goed gewerkt. Welk punt je ook invoert hij gaat terug naar het moment van installatie.
Heb alle XP-updates geïnstalleerd. 2,5 Gb geheugen, AMD 64, 2,4 Ghz. Wekelijks scan ik met up to date nav en spybot en schoon ik alles op met Ccleaner. Dan blijft hij wel wat minder en wat korter hangen, maar toch nog altijd langer dan ik van deze pc ooit gewend was.

Meestal blijft hij hangen na het afsluiten van een programma. Het scherm bevriest dan, terwijl de muis, al dan niet met zandloper wel beweegbaar is maar niets kan aanklikken. Het lijkt te blijven hangen in het afsluiten van vensters en programma's. Als je 10 seconden (af en toe meer) wacht komt het wel goed, maar uiteraard is het vrij irritant.:evil: en wéér opnieuw schoon installeren vermijd ik liever nog even, voordat ik alles heb geprobeerd

iemand suggesties? alvast :thumb:
 
Na de schone xp install ook alle drivers geinstalleerd? Vraagtekens in apparaatbeheer wijzen op drivers die neit zijn geinstalleerd.

En ik moet teogeven dat ik nog niet eerder heb gehoord van een herinstalatie waarbij delen van een virus zijn achter gebleven. Was het een nieuwe install of heb je windows gerepareerd?
 
En ik moet teogeven dat ik nog niet eerder heb gehoord van een herinstalatie waarbij delen van een virus zijn achter gebleven. Was het een nieuwe install of heb je windows gerepareerd?
Dat heb ik wat onhandig opgeschreven :eek: ik had/heb twee partities. De windows-en programmapartitie had ik geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna vond nav op de documentenpartitie nog enkele bestanden die besmet of beschadigd waren.
 
Na de schone xp install ook alle drivers geinstalleerd? Vraagtekens in apparaatbeheer wijzen op drivers die neit zijn geinstalleerd.
Daar zeg je wat: inderdaad een vraagteken bij ACPI\AWY0001\2&DABA3FF&0
Daar zou inderdaad best weleens het probleem kunnen liggen. De driver staat niet op de asusCD, maar ik vond hem hier

http://junkiewarrior.blogspot.com/2008/06/acpiawy00012.html

Bedankt, ik ga proberen of dat het probleem oplost :thumb:
 
Yep, zo te zien was dit het. Het werkt weer zoals ik gewend was. Programma's starten ook weer sneller op!

nogmaals bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan