Xp-pc heeft geen ip-adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

barties

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
43
Goedenavond allemaal,

Een vriend belde net dat hij een usb adsl-modem aan het installeren was op zijn pc(XP-sp1).
De modem is een Usb modem van het merk Sagem.
Alles is aangesloten en hij heeft met de bijgeleverde cd-rom de zaak geinstalleerd.
Bij zijn netwerkverbindingen ziet hij de modemverbinding wel staan en als hij de status opvraagt ziet hij ook dat er wel een verbinding is, er worden wel bytes verzonden en ontvangen.
Maar hij kan geen verbinding krijgen tussen modem en pc omdat er allemaal nullen staan bij ip-adres en subnetmasker idem.
Hoe moet hij dat doen? Om toch een ip-adres te verkrijgen, kan dit handmatig ingevoerd worden. En hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt hoor!

Groeten Bartie.
 
Welke provider heeft hij?

Sommige providers geven een automatich adres andere een vast. Dat krijg je bij je login gegevens en zo. Anders moet je de helpdesk ff belle
 
Zijn provider is BabyXL.

Maar is dat ip-adres niet in te stellen dan?Want hij heeft al drie keer alle software voor de modem verwijderd en opnieuw weer ingesteld en normaliter wordt je dan een ip-adres toegewezen. Want hiervoor zat het modem in een win98-machine en daar werkte het wel goed.
 
Ik zou inderdaad even contact opnemen met de Helpdesk. Als je al een IP-nummer handmatig zou moeten invoeren, zal je dat eerst moeten weten (eigenschappen TCP\IP).

Groetjes,
Bennie
 
Inderdaad even de helpdesk bellen. Heeft iemand die ik ken ook eens gehad (andere provider, dat wel).

En ik stond verbaast toen ik je topictitel las:D:D.
 
hahaha, ja inderdaad een beetje rare titel.
Maar probleem inmiddels opgelost hoor.
Hij heeft contact opgenomen met de helpdesk en als advies gekregen XP opnieuw te installeren, dat heeft hij dus maar gedaan en nu heeft hij wel internetverbinding.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten Bartie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan