XP pc slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvanstroe

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Er staat schoon xp op de pc,alle drivers geupdate.Maar als ik het spel heb geinstaleerd gaat het goed zodra het spel wil spelen dan slaat hij naar ongeveer 2 minuten slaat de pc uit!!!!!!!!!En dan via een toets op het toetsenbord(whape up)gaat de pc weer aan.Voor heen gebeurde dat niet.Voor het spel doen we zeker aan de eisen.
Wie kan ons helpen????

packerd bell
P 4 2,93 mhz
512 md ram
ati x300se

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Koelt je pc wel goed??
Het kan namelijk zou zijn dat hij te heet wordt en zichzelf afsluit om kortsluiting te voorkomen...

Er draaien twee vinnen.Ik heb zelf er brother in arms op gespeeld en dat ging zonder problemen.Het spel dat hun graag spelen is van mindscape een spel met paarden dingen:thumb:

Nou, je hebt een aardige kans dat dat het wel is.
Haal vooral zo veel mogelijk stof weg bij de fans (cpu fan, casefan, voedingsfan) en het koelblok van de processor.
Dat kan je het best met perslucht, of een lange, zachte kwast doen. Het gevallen stof kan je met de stofzuiger weghalen.

Ik heb alles schoon gemaakt maar het probleem doet zich nog steeds voor.Is het meschien mogelijk dat het aan de videokaart ligt.Of licht het toch ergens anders aan??
Wie kan me helpen
:thumb::thumb::thumb:

als je denkt dat het aan de videokaart ligt drivers verwijderen en daarna opnieuw installeren

Er zijn geen virussen aangetroffen en geen trojan's tijdens de scans ook in veilige modus.
:thumb:

Het probleem doet zich nog voor zoals boven uitgelegt.Ben nu bezig cod 4 te instaleren en kijken wat er dan gebeurt:thumb:

Cod 4 werkt perfect een beetje stoterend maar het gaat.Het spel slaat niet uit.Wat zou het moeten zijn waardoor de pc uitslaat:thumb:

Cod 4 werkt perfect een beetje stoterend maar het gaat.Het spel slaat niet uit.Wat zou het moeten zijn waardoor de pc uitslaat:thumb:

Ik heb dit een hele tijd terug ook gehad bij 1 spel, Flatout (of flatout 2, ben het al weer vergeten), ik heb dit opgelost door een oudere versie van mijn videodriver te installeren. Een aantal maanden later werd dit in een patch van het spel verholpen en heb ik mijn video drivers weer geupdate.

Laatst bewerkt:
Maar het is toch raar dat het spel het eerst zonder problemen heeft gespeeld???En waar kan ik de oude driver dan vinden voor een ati x300se??

Laatst bewerkt:
Maar het is toch raar dat het spel het eerst zonder problemen heeft gespeeld???En waar kan ik de uode driver dan vinden voor een ati x300se??

Je zegt zelf dat je schoon xp heb geinstalleerd en alle drivers heb geupdate. Het is dus goed mogelijk dat je nu dus een niewere driver heb dan dat je eerst had.
Ik ben zelf nVidia fan dus weet niet hoe de Ati site in elkaar zit, maar meestal hebben dat soort sites wel een pagina met oude drivers. Zo niet moet op google ff zoeken wat de oudere versie nummers zijn van je driver. Dan kan je die opzoeken en downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan