XP pro "boot.imi".

Status
Niet open voor verdere reacties.

zostpegel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2006
Berichten
92
Hallo allemaal. Hoewel het niet echt een probleem is, zou ik het toch heel fijn vinden als iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.
Ik heb XP Pro en een vriend van mij heeft XP Home. Nu hebben we beide op een tweede Partitie Windows 7 geinstallerd. Het werkt bij ons allebei prima. Echter, we moeten telkens kiezen welk OS we willen opstarten.
Nu heb ik in mijn "boot.ini" gewoon het nummer veranderd van de opstartpartities, omdat ik nog steeds liever met XP werk. Gaat allemaal goed.
Zie hieronder:
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft windows 7" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Ik dacht: dat verander ik ook fff bij hem. Bij hem echter staat alleen de eerste regel, niet die van Windows 7!?
Geeft Windows Home dit niet weer? Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Nogmaals het is geen groot probleem, ik wil gewoon weten hoe dit kan.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Is Windows 7 NA Windows XP geinstalleerd?

Zo ja, dan denk ik dat de bootloader van Windows 7 in werking is getreden. Je moet dan de bootorder in de bootloader van Windows 7 wijzigen.

Omdat ik nog steeds een Windows XP gebruiker ben weet ik niet tot in de details hoe dat moet dus heb ik een link naar een tutorial geplakt :)

http://forums.techguy.org/windows-vista/792894-solved-windows-7-boot-order.html

I can only find a way to do this from Win 7. R-Click on My Computer and choose Properties. Then click Advanced System Settings. Then in the Startup And Recovery window click the Settings button.

mvg,
Oguzhan
 
Bedankt voor je reactie, maar in die link vind ik niet het antwoord op mijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan