xp pro extreem traag na setup

• Onderwerp starter Onderwerp starter tijne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nee me internet verbinding is het niet heb een verbinding van 3000 kb/s als ik het goed typ zo.

en me verkenner is ook traag maar al me programmas die ik op start zijn traag.

gr tijne

Geplaatst door jjw
Wat ik bedoelde te zeggen is.....
Als een pc vervuilt is met rotzooi dan is vaak radicaal opruimen de enigste manier om de originele snelheid weer terug te krijgen, handmatig de pc schoonmaken is uiteraard een optie maar dan moet men wel weten waar die mee bezig is, als je toch een heirnstallatie doet dan is mijn ervaring, opstarten met een opstart flop, daarna met fdisk alle partities te verwijderen, daarna herstarten en met fdisk een nieuwe partitie aanmaken, daarna herstarten met de xp cdrom en kiezen voor het instaleren op een nieuwe partitie die hij dan gaat maken en converteren naar ntfs.
Dat wil inhouden dat alle rotzooi die eventueel in de MasterBootRecord zit en alle rotzooi die niet te verwijderen is via de reguliere manier dan wel verdwenen is.
Het klinkt omslachtig maar het werkt wel.
Zoals jij het doet, doe ik het ook altijd. Ik noem dat: pas echt met een schone lei beginnen.

@tijne, zorg ervoor dat je de UTP-kabel van je pc ontkoppelt eer je XP gaat installeren. Is XP eenmaal geïnstalleerd, dan een AV-programma, Ad-Aware(e.a. meer) en een Fire-wall(die van SP2 kan ook) installeren en hierna pas de UTP-kabel weer aan te sluiten.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Moet Tijne nou weer formatteren :D Arme jongen.
Maar ik denk dat het best eens de manier zou kunnen zijn. Wie weet wat er in je boot zit!

Geplaatst door Elisa
Wie weet wat er in je boot zit!
Dat zou best kunnen, Elisa.
Bij mijn weten heb ik nog nooit eerder een virus op mijn pc gehad. Zelf verander ik weleens van OS'en, vandaar dat ik ook geregeld formateer. Maar niet alleen formateren, ook fdisk'en om eerst alle patities te verwijderen en vervolgens nieuwe aan te maken.

Ik bekijk het zo: Als je een besturingssysteem installeert dan moet je ervoor zorgen dat tijdens de installatie het installatieprogramma geen kans moet hebben om een verbinding te kunnen realiseren, want dan is het kwaad reeds geschiedt. Zo snel gaat dat. Dit overkwam een collega van mij. En ik heb dat moeten herstellen voor hem. (ik heb het over virussen)

Dennis.

dennis bedoel jij te zegen dat ik me netwerk kabel er uit moet trekken bij het setupen??

gr tijne

Maar niet alleen formateren, ook fdisk'en om eerst alle patities te verwijderen en vervolgens nieuwe aan te maken.
Waarom niet alleen formatteren op iedere partitie?
Waarom alle partities weg?
Is dit omdat er dan weer 'administratie' meekomt?

ik wort gek(ga nu voor de zoveelse keer formateren geloof ik in nog geen week tijd)

maar ik ga het proberen.

dank jullie wle jullie horen me weer.

gr tijne

Geplaatst door Elisa
Waarom niet alleen formatteren op iedere partitie?
Waarom alle partities weg?
Het verschil is dat na het fdisk'en de HD niet meer door het systeem wordt 'herkend' het kan ook niet meer worden benaderd, je begint dus helemaal vanaf niets, oftewel met een schone lei beginnen. En dat is niet het geval met het slechts formateren v.e. partitie.

Dennis.

oke ik ga er zo aan beginnen en dan met fdisk er over heen.

weet jij dat toevallig dennis ik heb ooit een programmatje gehad dat je helle hardeschijf weer op 0 of 1 zet dus dan is echt alles 100% zekker er af weet jij hoe dat heet en of waar ik dat kan vinden?

en hoe krijg ik me werk geheuge hellemaal leeg dan? want als daar rotzooi in blijft zitten ben ik ook de l*l of kan dat niet?

gr tijne
ps: je ben nog laat op niet dat ik het erg vind hoor hahah

Ok tijne, we horen het wel. Wens je alvast veel succes toe.

Dennis.

Geplaatst door tijne
weet jij dat toevallig dennis ik heb ooit een programmatje gehad dat je helle hardeschijf weer op 0 of 1 zet dus dan is echt alles 100% zekker er af weet jij hoe dat heet en of waar ik dat kan vinden?
Ik heb een ander dan Fdisk nooit echt nodig gevonden. Fdisk is gewoon goed.
Geplaatst door tijne

en hoe krijg ik me werk geheuge hellemaal leeg dan? want als daar rotzooi in blijft zitten ben ik ook de l*l of kan dat niet?
Je RAM is nooit leeg. Die mag je ook niet eens leeg halen. Doe je dat (bv. met assembler) dan hangt je OS onheroepelijk.
Geplaatst door tijne

gr tijne
ps: je ben nog laat op niet dat ik het erg vind hoor hahah
Ik ook niet hoor.

Dennis.

Met de hulp van Elisa erbij komen we er wel. ;)

Dennis.

(mijn wekker zal om 05:00 uur gaan rinkelen)

Geplaatst door tijne
Ik weet eigenlijk niet precies wat je hiermee bedoelt.

Wel is het zo, dat wanneer je je systeem met een opstartdiskette opstart(om bijvoorbeeld te fdisk'en en formateren) je opstartdiskette gevrijwaard moet zijn van virussen. Als ik zo'n opstartdiskette aanmaak, dan is wel de voorwaarde dat mijn pc vrij van virussen moet zijn. Ik hoop, dat je opstartdiskette ook virusvrij is, want als dat niet zo is dan is het dweilen met de kraan open. Fdisk.exe en format.exe kunnen ook besmet raken.

Dennis.

Ben je er nog? Anders ga ik maar nu onder de wol liggen. En zie je morgen(is het nu al) wel weer.

Dennis.

Tijne zal nu wel druk bezig zijn om de eentjes op nul te zetten :p

Geplaatst door Elisa
Tijne zal nu wel druk bezig zijn om de eentjes op nul te zetten :p
Heel goed!:thumb:
Ja, de eentjes op nul en dan weer op 1 om te verifieren en hierna weer op nul.

Of is tijne de bron van format.exe aan het veranderen zodat er meer tracks(impliceert dat er ook meer sectoren en cylinders; bij elkaar clusters) komen. Niet te veel tracks, waardoor anders de as v.d. HD kan worden beschadigd. (sorry, dit was even off-topic; maar een waar verhaal)

Dennis.

Laatst bewerkt:
oke mensen ben gellukkig weer klaar.

en hij draait weer als de beste dus is niet allemaal voor niks geweest.

hartstike bedankt allemaal vooor het mee denken en jullie advizen.

echt toppy

gr tijne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan