XP Pro + kabel + router + Inet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
vraagje, hoe ik de 2 netwerkkaarten moet instellen. (xp netwerk configuratie)

Chello internet > Linksys router > mijn pc > mijn 2e pc

Ik gebruik mijn 1e pc dagelijks en overal voor dus daarom staat die als eerste. Ook heb ik hem in de router als DMZ-host ingesteld zodat ik overal toegang tot heb.

ik wil dus op beide pc's kunnen internetten zonder xp firewall troep en ook werkend met de router.

Wie kan mij helpen? :thumb:

Laatst bewerkt:
Hele domme vraag misschien, waarom plug je ze niet BEIDEN in de router? daarvoor zijn die routers zo damn handig :rolleyes:

Klopt, een router is bedoeld als Hub en modem. Je kunt vanaf hier gelijk beide pc's op Internet zetten. Je hebt dan meteen op beide snel internet, en beide pc's kunnen ondanks dat de andere PC uit staat altijd op Internet.

Misschien omdat hij vol is?

Misschien ziet dat poppetje hier lings er dom uit, maar ik heb nog wel zoveel verstand van hardware dat ik weet waar het voor dient (bouw/repareer zelf ook pc's als hobby/vervolg opleiding/bijbaan dusse :rolleyes: )

Maar ik kan er even geen touw aan vast knopen; windows xp en 2 netwerk kaarten...
(kan wel, maar het werkt niet echt stabiel zoals ik het had staan)

En aan gezien ik het zonde vind om een nieuwe/extra router/hub te kopen doe ik het liever "software matig" (ik gebruik die 2e verbinding toch zelden - alleen bij reparatie pc's of updaten drivers andere pc's)

Laatst bewerkt:
Lees dit eens en gebruik de zoekfunctie van helpmij zou ik zeggen! Je zal verbaasd zijn hoe vaak dit al te sprake is geweest.

JBS: Een routerbedoeld om het internet te verdelen en KAN ook een ingebouwde hub/switch en modem bevatten.

KAN ja, deze heeft toevallig een 4p switch met ingebouwde hub :)

Ik zal even kijken, ik had dit namelijk nog niet eerder voorbij zien gaan sinds ik hier ben (ben er natuurlijk niet altijd... :D )

Geplaatst door PC-fre@k
KAN ja, deze heeft toevallig een 4p switch met ingebouwde hub :)

Je moet een keuze maken hoor! Of het is een router met ingebouwde 4p switch of met ingebouwde 4p hub:D

En nog een tip: Je moet met vaste ip's werken en niet met DHCP!

hehe, ja ik zeg het ff dubbel maar het is een Router met ingebouwde 4-port switch :D

dat al ik even wijzigen, want ze staan nu nog allemaal op dhcp

Geplaatst door NLspecial

En nog een tip: Je moet met vaste ip's werken en niet met DHCP!

is daar echt een performance verschil te zien dan ? Hij zal toch alleen bij aanmelden aan het netwerk een ip opvragen bij de dhcp server ?

ik gebruik DHCP werkt prima..

maar ik zou voor de router gaan, stekker er in en klaar.

2e verbinding zijn al 2 topics over geopent waarvan 1 opgelost.

Nou mister do it easy (acid007) buy a router.

Waar zijn die topics dan? want ik heb een gigantische hekel aan de search van dit forum. (hij mag mij geloof ik ook niet... )

Offtopic: Ken/ben jij ene "Kurt CoCain?" (das zn nickname op msn) want hij heeft het ook eeuwig over minimarkt en dr komt geen ene hond (toen ik dr voor het eerst kwam, hoe het nu is weet ik niet)

Geplaatst door vaat

is daar echt een performance verschil te zien dan ? Hij zal toch alleen bij aanmelden aan het netwerk een ip opvragen bij de dhcp server ?

Ik ging er hierbij vanuit dat de router al werkt op DHCP en het dus niet werkt als er dan nog een 2e DHCP server in het netwerk komt op de pc met 2 nic's. Het kan wel hoor, maar dat lijkt mij te ingewikkeld voor deze situatie. Kun je nog beter een 2e hub of switch kopen:D

[offtopic]
Ja dat ben ikk.. maareuhm minimarkt @ 8000 bezoekers per dag
[/offtopic]

[ontopic]

Windows INTERNET delen is niet zo moeilijk, dmv de "wizard netwerk instellingen" echter werkt dit niet altijd goed (zelf ondervonden)

Eth0 - Inet + Netwerk (die andere 3 pc's)
Eth1 - netwerk (die extra pc)

XP wizard heeft 5 opties.

0 = optie 2 (verbinding op gateway)
1 = optie ??

als ik dat weet dan kom ik al een stap verder, na die optie: op welke eth moet die optie van toepassing zijn? voor eth1 o voor beiden (dan krijg je een netwerkbrug)

>> offtopic <<

op wie zn popup sta je? of zijn er zoveel mensen die kijken en dan weer weg gaan... want zoveel "markt koopjes" zijn er niet... < just a notice >

<< ontopic >>

enne je had het over links, ik heb er nog geen gezien... Weet je ze nog? en wil je ze met ons delen? want die search :S

Ik heb het voor elkaar (eindelijk...)

eth0 = optie 2, gedeeld
eth1 = optie 1, Inet via eth0, alleen op eth1
(dat zijn de stappen van de wizard)

beiden zelfde werkgroep.

en het werkt nu.

Dus allen bedankt voor jullie hulp!

Veel mensen kijken en gaan weer inderdaad. niet iedereen heeft elke dag iets tekoop staan he

Geplaatst door NLspecial
Lees dit eens en gebruik de zoekfunctie van helpmij zou ik zeggen! Je zal verbaasd zijn hoe vaak dit al te sprake is geweest.

JBS: Een routerbedoeld om het internet te verdelen en KAN ook een ingebouwde hub/switch en modem bevatten.
Een router is toch iets anders. De structuur van een router is duidelijk iets anders dan een Hub of een Modem. De signaal verdeling loopt toch iets anders.
Als de topicvrager echt een router heeft, is het toch verstandiger om de router als internetverdeler te gebruiken.

eigenlijk wel, maar aagezien mn 3 weken oude router met 4 poorten 4 poorten gebruikt. En ik toen nog niet wist dat we er 1 tekort zouden komen en ik geen andere/nieuwe wil kopen.

Denk ik toch dat dit de enige en simpelste oplossing is :D

Het werkt, en ik gebruik het misschien 1x in de week? Dus dan maakt het ook al niet uit met beveiling etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan